hoe kan ik snel door trainen gewicht verliezen?

ik wil afvallen, graag asap. maar ik weet geen oefeningen
iemand tips? of workouts?

Toegevoegd na 1 uur:
tips voor minder snacken is niet echt nodig, ik eet weinig snacks, alleen 's zaterdags wat chips ofzo..

en hebben mensen meer dan alleen tips als krachttraining, er zijn wel 1000000000 of meer types, hoe weet je dan welke??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

Welke sporten zijn geschikt om af te vallen?

Sporten kun je onder verdelen in cardio (hardlopen, fietsen etc.) en krachtsport (met name spiertrainingen). Het beste is om als je gaat sporten, zowel krachttraining te doen als cardio. Ga per keer 30 minuten tot een uur trainen en probeer zo trouw mogelijk het liefst 3, 4 of 5 keer per week kort te trainen of twee keer per week lang. Om een antwoord te geven op de hierboven gestelde vraag; elke sport waarbij je je lichamelijk moet inspannen (dus niet schaken) is geschikt om bij te dragen aan blijvend gewichtsverlies. (Overigens zorgt een verhoogde hersenactiviteit ook voor een groter energieverbruik, dus in zekere zin helpt zelfs schaken bij afvallen.) Natuurlijk zijn er verschillen in de energie die je verbandt bij de ene sport en de andere, daarom hieronder een overzicht van enkele sporten en de hoeveelheid calorieen die je er mee kunt verbranden. (Overigens is het natuurlijk belangrijker dat je een sport leuk vindt of op zijn minst dragelijk dan hoeveel calorieen je ermee kunt verbanden):

Aantal calorieen per uur (voor een persoon van 70 kg, wie zwaarder is verbrandt meer):

- Hardlopen - 300-450 Kcal p. uur *
- Zwemmen - tot 600 Kcal p. uur *
- Fietsen - 300 tot 400 Kcal p. uur *
- Boksen - tot 700 Kcal p. uur *
- Squash - tot 600 kcal p. uur *
- Tennis - tot 500 kcal p. uur *
- Roeien - tot 550 kcal p. uur *
- Dansen - tot 400 kcal p. uur *

* O.a. afhankelijk van snelheid en intensiteit. Meer weten: kijk op de vet verbranden pagina.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Lopen, heel simpel. Loop wel minimaal een uur op flink tempo van ongeveer 6km uur. Neem een route van 6 km en zorg dat je die binnen het uur gelopen hebt.

Belangrijk is dat je duursporten doet, dus geen krachttraining. Dat laatste is wel goed, maar daar wordt je sterker van en niet veel lichter. Maar je kunt het er wel bij gaan doen, in het begin niet al te zwaar want als je blessures oploopt is de lol er snel af.

Daarnaast buikspieren trainen, om een eventuele buik weg te trainen.

En last but not least, gezond eten. Veel groente en fruit, weinig vet en je eetmomenten goed over de dag verdelen. 'S avonds een niet al te zware maaltijd, want die calorieen verbrand je het moeilijkst.

En als je alcohol drinkt, ook daar voorlopig mee stoppen.

Succes.
13 jaar geleden
Ga regelmatig wandelen of een stukje joggen. Vergroot je spiermassa door dagelijks wat simpele training met en zonder ijzers. Wissel om de andere dag de oefeningen af zodat de spiergroepen de kans krijgen te herstellen. Maar pas in de eerste plaats en vooral je eetgewoontes aan, want dat zet toch echt de meeste zoden aan de dijk als je overgewicht kwijt wilt.

Toegevoegd na 38 minuten:
Naar aanleiding van je uitbreiding heb ik naar een andere website verwezen. Niks geen dwangmatige, enorme hoeveelheid crunches etc. om maar geen spiertje over te slaan maar gewoon een paar simpele oefeningen voor de belangrijkste spiergroepen.

Uiteraard weegt spierweefsel iets meer dan vetweefsel maar netto kun je met behulp van spiertraining toch wel afvallen en er, qua proporties een stuk beter uitzien. Plaatselijk vet kwijtraken zonder plastisch chirurg is een fabel, die ik wel vaker zie beweren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als aanvulling wil ik nog benadrukken dat krachttraining juist goed is om te doen. Hiermee ontwikkel je meer spierweefsel waardoor je meer energieverbruikt.
Daarnaast geven sterkere spieren je een mooier lichaam.