hoe kan je ervoor zorgen dat je minder zweet ??

als ik in de klas zit dan begin ik opeens te zweten en als ik thuis ben zweet ik opeens niet meer -.- hoe kan dat??
en kan ik het stoppen??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
2.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je nog meer klachten in de klas dan alleen zweten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja ik heb faalangst

Het beste antwoord

Ik weet niet of je heel erg last hebt, maar mocht dat wel het geval zijn probeer een keer Odorex Extra Dry. Het is een spray die je 's avonds op moet spuiten. De volgende ochtend douchen. Vervolgens werkt het 2 á 3 dagen (bij mij gewoon de volle 3 dagen). Je hoeft die dagen geen deodorant meer op te spuiten, Odorex voorkomt het zweten en de zweetlucht.
Ik gebruik het zelf ook en het werkt geweldig bij mij! :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Deodorant opspuiten met "anti persipant"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat heb ik ook gebruikt maar op den duur gaat het toch wel stinken :(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van deodorant ga je niet minder zweten.
katoen shirts onder je trui dragen, en je niet te dik kleden...
je maakt je in de klas te druk misschien en thuis ben je meer op je gemak..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien heeft het te maken met de temperatuur en luchtvochtigheid. Of ben je maybe niet op je gemak op school waardoor je meer transpireert? Syntetische kleding draagt hier ook aan bij. Katoen en wol nemen meer vocht op dus zijn prettiger aan je lijf wanneer je meer transpireert.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Antitranspiratie tips
Last van transpiratiegeurtjes in blouse of shirt? Even 'bijspuiten' met deodorant heeft geen zin als je kleding al bevuild is. Alleen op een schone huid heeft een deodorant effect.
Onthaar je oksels als je okselfris wilt zijn. Okselhaar is een broeinest van en voor bacteriën. Op een schone, gladde huid krijgen die – en dus ook transpiratieluchtjes – minder kans.
Gebruik na het ontharen een deodorant zonder alcohol. Anders staat je huid in 'brand'.
Een roller gaat langer mee dan een spray. Maar een spray kun je eventueel met je partner delen.
Spoel alle zeepresten tijdens het douchen of wassen altijd goed weg. Droog je oksels na het wassen goed af.
Trek dagelijks iets schoons aan. Draag ook zo veel mogelijk katoenen kleding. Op zwarte stof zie je het minst transpiratievlekken. Op rood, blauw en grijs vallen zweetplekken het meest op.
Voorkom stress. Het is een belangrijke veroorzaker van okselzweet.
fremar
13 jaar geleden
Geen synthetische kleding dragen, maar kleding van katoen, linnen en wol. Je niet te dik aankleden. Je niet te druk maken om dingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naast het elke dag goed douchen, oksels ontharen en loszittende katoenen kleding dragen, kan ik uit persoonlijke ervaring ook zeggen dat Odorex Extra Dry ontzettend goed werkt.
Maar dit is allemaal symptoombestrijding. Probeer eens na te gaan of je misschien gestresst bent op school, wellicht heb je wat last van faalangst, of voel je je niet op je gemak bij je klasgenoten?
Praat er eens over met iemand die je vertrouwt. En in de tussentijd goed Odorex spuiten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan er niet voor zorgen dat je minder zweet, het is een natuurlijke reactie die bepaald wordt door receptoren (sensoren) in je lichaam. Als het heel warm krijgt (wat ook kan gebeuren als je onzeker/zenuwachtig) bent, ga je nou eenmaal meer zweten. Wat je wel kan doen is goede deo gebruiken, hierdoor ruiken/zien mensen het niet. Zie voor tips daarover andere antwoorden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Odorex helpt tegen zweet! Het werkt echt! Alleen 1 goede tip: niet gebruiken als je je net geschoren hebt. Burn.