Wat is beter voor je huid, nat of droogscheren? Onderbouw je antwoord en licht toe wat je mening is.

De laatste tijd heb ik hevige last van huid irritatie. Ik denk dat het door het scheren komt. Een brandend gevoel in je gezicht alsof het in de fik staat. Ik hoop dat julie mij een goed advies kunnen geven.

Weet jij het antwoord?

/2500

Bij nat scheren word door het schuim de haartjes lekker zacht gemaakt je snijdt met een scherp mesje haartjes af. Een scheerapparaat zal nooit zo scherp zijn dus meer haartjes afscheuren. En je wrijft constant over je huid die droog is met een metalen voorwerp. Ik heb dus ook dat ik in de fik dan sta en rode huid krijg met een scheerapparaat. Nu is het wel zo als je een na een paar dagen in ene met zeep je direct gaat scheren het nooit lekker is. Even met warm water goed je gezichtnat maken (Of natte warme doek) inzepen en scherp mesje gebruiken. (Weggooi is ook waardeloos)

Ha, die Farstar; Ik weet niet of elke huid er hetzelfde op reageert, maar ik heb de minste irritaties als ik me nat scheer. Vermoedelijk door de combinatie van water en zeep waardoor de poriëen beter open gaan en de haartjes verder naar buiten komen. Als ik me nat heb geschoren blijf ik ook langer glad dan na een electrische scheerbeurt, dus ik hoef het bijna nooit een tweede keer te doen op dezelfde dag, lijkt me voor de huid ook fijner.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100