wie heeft er een "recept" voor een haarmasker?

en dan ZONDER avocado en voor droog haar.
een masker wat je lekker snel thuis kan maken.
met bereidings- en inwerk beschrijving.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

Zelf je haarmasker maken doe je zo: snijd een kwart komkommer klein en doe de stukjes samen met 1 ei en 1 eetlepel olijfolie in de blender. Zorg dat je een soort papje krijgt. Dit papje verspreid je over je haar en spoel je na tien minuten weer uit en je haar heeft een goede oppepper gehad! Was je haar daarna nog wel even een klein beetje na met shampoo, want dit homemade haarmasker ruikt niet zo lekker als in de winkel!

Als je alleen de olijfolie in huis hebt, dan kun je je haar mooi een hete oliepakking geven: masseer opgewarmde olijfolie (voel met je vingers of de olie niet te heet is) over je haar en hoofdhuid en wikkel een warme handdoek om je hoofd. Laat dit vochtinbrengende masker tien tot twintig minuten zitten en was je haar daarna met een milde shampoo en conditioner.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Die vraag is al eens gesteld ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op deze site vind je heel wat eigengemaakte haarmaskers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hier komen er een paar:

doe sinaasappel met appel en peer in de blender en zorg dat het niette waterig wordt, al je het fijner vind kan je ook water uit de kraan erbij doen. laat dit 10 tot 15 minuten inwerken en dan uitspoelen

of do komkommer met aardbei en wortel in de blender, wel appart, want komkommer moet langer mixen om een papje ervan de maken en wortel ook, dan roer je dit en doe je er sinaanappelsap bij (let op: het moet wel een beetje stroperig worden) en dan 15 minuten laten inwerken en uitspoelen.

in de zomer kan je ook citroen in je haar doen, als je daarna naar de zee gaat spoelt het vanzelf uit, en dat ziet je haar er ook weer wat frisser uit.

maar je kan toch ook gewoon een haarmasker in de supermakt kopen? het is maar 2 a 3 euro.

succes met maken!

groetjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klop 1 eierdooier op.
Meng wat yohgurt door de eidooier.
Masseer het mengsel in je haar.

Wikkel je haar in met huishoudfolie en wikkel er een handdoek om.

Laat het een paar uur inwerken.