Waardoor zou het kunnen komen dat ik zo slecht kan (hoofd)rekenen, maar zomaar muzieknummers op kan noemen?

Om een voorbeeld te stellen: noem mij een titel van een nummer en ik vertel je de artiest, jaartal en songtekst. Als je wilt ook nog vaak de uitgever, maar als je vraagt hoevel 23x65 is, ik je het antwoord schuldig moet blijven.
Kortom; ik hoef een muziekstuk maar één keer te horen om het te blijven herinneren, en de uitkomst van een rekensom, vergeet ik bijna direct. (ow ja, 23x65=1495 hihi!).

Waardoor komt het dat ik heel veel moeite heb met 'logisch nadenken en ruimtelijk inzicht' en bijvoorbeeld geen enekele moeite met het leren en spreken van een vreemde taal, of dingen en zaken die op het gevoelsmatige zijn gericht?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wiskunde
2.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Watercolour is van Pendulum, en Hollow Years is van 'Dream Theater'.....Wat zitten jullie trouwens in de 'progressive scene'! Goed nummer trouwens; Watercolour! :P:P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
When I Come Around? Artiest en jaartal? :)
Niet stiekem googelen hé..
Oh enne
"Don't You Know Who I Think I Am?" ?

Het beste antwoord

De dingen waar je goed in bent hebben met taal te maken en het taalcentrum zit in de linker hersenhelft, voor rekenen en ruimtelijk inzicht gebruiken we de rechter hersenhelft. Jouw linkerhelft is kennelijk sterker ontwikkeld.
De meeste mensen hebben trouwens een voorkeur voor linker- danwel rechter hersenhelft.

Toegevoegd na 5 minuten:
Het herkennen van muziek doe je ook met je rechter hersenhelft, maar de opslag van de bijbehorende data zit weer links.
Gelukkig doet die rechter toch nog wat ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

in een woord: interesse
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ongetwijfeld heeft het met interesse te maken, maar meer omdat ik het vroeger niet kón, ben ik me met andere zaken bezig gaan houden dan met exacte vakken :P
Zo,n som reken ik zo uit mijn hoofd uit.
En of je een woord met d of met een t schrijft weet ik ook.
Maar vraag je mij iets over muziek en artiesten,daar weet ik bijna niets van.
Het ligt gewoon waar liggen je interesses.
Jij heb je daarin zo gespecialiseerd,dat je het gewoon in je gedachten opslaat.
Mooi dat je dat kan,je zou zo mee kunnen doen aan Wedden dat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Grappige is wel, dat ik me er niet bewust in heb getraind om dingen als muziek, plaatsen, logo's of foto's en gezichten te onthouden, dat lukt 'gewoon'. Terwijl het waarschijnlijk 'gewoon' voor jou is om de uitkomst van een rekensom te weten. ;) Maximaal dank voor je antwoord!
partiele begaafdheid. Leuk toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedere gek heeft zijn gebrek en iedereen heeft andere talenten.Ik ben ook belabbert in hoofdrekenen maar onthoud heel goed telefoonnummers.Ik denk dat hoofdrekenen veel meer concentratie kost.