Hoe schrijf je wortelvormen steeds als één wortel?

Bijvoorbeeld hoe schrijf je 3wortel2 als één wortel?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Wiskunde
2.5K

Het beste antwoord

Door het kwadraat van het getal voor de wortel weer onder de wortel te brengen.
3 wortel( 2)= wortel (3*3*2) = wortel(18)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
jc54
6 jaar geleden
Dan is dat ook al weer veranderd. Rekenkundig klopt hier geen snars van.
Vroeger was het zo, dat als er staat 3wortel 2, je eerst de wortel uit 2 moest berekenen en dat vermenigvuldigen met 3. de wortel uit 2 i (ongeveer) 1,41 en dat maal 3 = 4,23......
kierkegaard47
6 jaar geleden
^en dat is dus inderdaad wortel 18. Hoe zou het volgens jou dan nu moeten?
gvrox
6 jaar geleden
@jc54 rekenkundig klopt het prima. De min (van wie die ook is) is onterecht, dus +
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
LOL,
De vraag is volgens mij hoe zet ik op de juiste manier het getal voor het wortelteken onder het wortelteken (een soort omgekeerd vereenvoudigen)
jc54
6 jaar geleden
Klopt helemaal. Ik heb me in de war laten brengen door het woordje "weer". Hoezo, weer onder de wortel. Daar heeft het nooit gestaan...Maar je gaat dus eerst het kwadraat uitrekenen en vervolgens trek je daar de wortel uit, dan heb je dus weer hetzelfde getal.