Wat betekend het (halve) circeltje in een hoek van een driehoek?

In de bijlagen zie je een figuur, hoek M1 en Hoek F1 lijken gelijk te zijn en ze hebben allebij zo'n circeltje. Maar hoek C2 en M2 hebben ook een circeltje maar zijn niet gelijk. Wat betekend het circeltje nou?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wiskunde
1.2K

Het beste antwoord

De cirkeltjes betekenen hier alleen dat de cijfers bedoeld zijn om de hoeken een naam te geven.
Om aan te geven dat hoeken gelijk zijn gebruik je een enkel cirkeltje, en een dubbel cirkeltje, etc.
Dat is hier duidelijk niet het geval, en ze zeggen dus niets over de hoekgrootte.
Dat is de te merkwaardiger omdat de basis kennelijk in twee gelijke stukken wordt verdeeld, aangegeven door een dubbel streepje.
Ik heb geen idee waar het in deze tekening om gaat.
Reddie
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Heelerg bedankt! In dit geval is dit figuur onderdeel van een wiskunde opgaven. Zie http://imgur.com/a/1iNiq
Reddie
7 jaar geleden
Dank voor je verduidelijing van de figuur. Daar was ik wel nieuwsgierig naar.
Verder blijft mijn antwoord geldig.
Reddie
7 jaar geleden
Daarmee bedoel ik dat de hoeken C1, C2, M1 en M2 allemaal verschillend zijn.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja bedankt! Ik heb de opgave ondertussen succesvol opgelost!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Duidenlijkst

Andere antwoorden (1)

Dat is om aan te geven dat die hoeken gevraagd of gegeven zijn. Hoek 1 en hoek 2. 1 en 2 zijn dus geen lengtematen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Wel vreemd dat er 2x een hoek 1 en 2 staan trouwens. Normaliter worden hoeken genummerd met alfa, beta, gamma etc.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Oke bedankt!