Waarom is het zo moeilijk om een oplossing te vinden voor het Sierpinski probleem?

Ik las ergens dat ze distributed computing in gaan zetten om het kleinste getal in de Sierpinski reeks te zoeken. Maar waarom is dat eigenlijk zo lastig?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Wiskunde

Het beste antwoord

Om aan te tonen dat 78.557 werkelijk het kleinst mogelijke sierpińskigetal is, moet aangetoond worden dat alle oneven getallen kleiner dan 78.557 geen sierpińskigetallen zijn. In 2002 werd dit reeds aangetoond voor bijna alle getallen: voor zeventien andere getallen was nog niet aangetoond dat ze geen sierpińskigetallen zijn. Seventeen or bust, een distributed computingproject, test de resterende getallen. Het project heeft tot nu toe van 11 van de 17 getallen aangetoond dat het geen sierpińskigetallen zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Huidige computers zijn te traag