Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik met trace op TI84 naar een exacte x-waarde toegaan?

Als ik een grafiek geplot heb en met trace naar een bepaalde x-waarde toe wil, kan ik deze waarde dan ergens ingeven of kan ik het alleen benaderen door er met de pijltjestoetsen zo dicht mogelijk naar toe te lopen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wiskunde
2.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja, dat kan, volgens de handleiding die hier te vinden is (van de TI 84-plus, maar als ik het goed begrijp is er niet een TI84 'zonder plus'):


https://www.gebruikershandleiding.com/Texas-Instruments-ti-84-plus/handleiding-5-436510.html

Op bladzij 84, en 85 wordt de trace-functie besproken. Op blz 85. wordt vermeld (in het tabelletje) dat je als je in trace zit, naar een waarde voor x kunt door deze waarde in te voeren en dan op enter te drukken.

Toegevoegd na 3 minuten:
Er staat ook een beschrijvende paragraaf onder (blz 85/86):

"Om de volgcursor te verplaatsen naar een geldige waarde van X voor de actuele functie, moet u de waarde invoeren. Wanneer u het eerste cijfer invoert, verschijnt onderaan links op het scherm een X= aanwijzer, gevolgd door het getal dat u hebt ingevoerd. U kunt ook een uitdrukking opgeven na de X= aanwijzer. De waarde moet echter wel een geldige waarde voor het actuele zichtbare venster zijn. Wanneer u klaar bent met het invoeren van de waarde of uitdrukking, drukt u om de cursor te verplaatsen. OPMERKING: deze functie kunt u niet gebruiken voor statistische plots."
(Lees meer...)
kierkegaard47
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
geweldig! Dank u!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding