Kan ik met trace op TI84 naar een exacte x-waarde toegaan?

Als ik een grafiek geplot heb en met trace naar een bepaalde x-waarde toe wil, kan ik deze waarde dan ergens ingeven of kan ik het alleen benaderen door er met de pijltjestoetsen zo dicht mogelijk naar toe te lopen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wiskunde
2.5K

Het beste antwoord

Ja, dat kan, volgens de handleiding die hier te vinden is (van de TI 84-plus, maar als ik het goed begrijp is er niet een TI84 'zonder plus'):

https://www.gebruikershandleiding.com/Texas-Instruments-ti-84-plus/handleiding-5-436510.html

Op bladzij 84, en 85 wordt de trace-functie besproken. Op blz 85. wordt vermeld (in het tabelletje) dat je als je in trace zit, naar een waarde voor x kunt door deze waarde in te voeren en dan op enter te drukken.

Toegevoegd na 3 minuten:
Er staat ook een beschrijvende paragraaf onder (blz 85/86):

"Om de volgcursor te verplaatsen naar een geldige waarde van X voor de actuele functie, moet u de waarde invoeren. Wanneer u het eerste cijfer invoert, verschijnt onderaan links op het scherm een X= aanwijzer, gevolgd door het getal dat u hebt ingevoerd. U kunt ook een uitdrukking opgeven na de X= aanwijzer. De waarde moet echter wel een geldige waarde voor het actuele zichtbare venster zijn. Wanneer u klaar bent met het invoeren van de waarde of uitdrukking, drukt u om de cursor te verplaatsen. OPMERKING: deze functie kunt u niet gebruiken voor statistische plots."
kierkegaard47
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
geweldig! Dank u!