wat betekent de letter E in de berekening van een wiskunde antwoord?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wiskunde
30.3K
gvrox
10 jaar geleden
In de berekening zelf of juist in de uitkomst (zoals op een rekenmachine) ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kun je een plaatje neerzetten waarin die E voorkomt? Dan is het duidelijker welk teken je bedoeld.

Antwoorden (4)

Σ wordt uitgesproken als 'sigma' en betekent ' som van '.

Bijv.

Σ 10 + 10 +20

= 40
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is een S.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik hen geen idee met wat u bedoelt.
Bij een fout zou ik graag meer uitleg willen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Σ is de Griekse hoofdletter S en geen E.
Maar die wordt door sommige mensen inderdaad aangezien voor een "rare" E. Aangezien de vraagsteller juist wil weten wat de E betekend en wij niet weten hoe die E eruit ziet vindt ik dit een goed antwoord.
Door je vraag is niet helemaal duidelijk wat je precies bedoelt. Als het je gaat om deze e, is het heel simpel te lezen in Wikipedia.

Het getal e is een belangrijke wiskundige constante, het grondtal van de natuurlijke logaritme. Het is de limiet van (1 + 1/n)n als n nadert tot oneindig, en kan ook worden berekend als de som van de oneindige serie:

Het getal e is ook het grondtal voor de e-macht, de exponentiële functie ex, ook wel geschreven als exp(x). Deze functie is de inverse van de natuurlijke logaritme, ln(x).

Het bijzondere van de functie ex is, dat zij gelijk is aan haar afgeleide.

De wiki pagina maakt het nog iets duidelijker maar het blijft lastige materie. e is een hele belangrijke constante in de wiskunde en wordt veel gebruikt in reeksen en bij afleidingen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik besef dat het ingewikkeld blijft op deze manier. Kijk ook eens op de laatste link, daar worden allerlei wiskunde zaken uitgelegd.
10 jaar geleden
Op je rekenmachine staat wel eens: E-03 of E+06. Dit betekent: x 10 ^
Ofwel, wetenschappelijke notatie (iets keer tien tot de macht). Omdat het antwoord niet op je scherm past of onhandig leest (0,000000000000087 = 8,7E+14)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zoekresultaten
Samenvatting van internet
Het is de limiet van (1 + 1/n)n als n nadert tot oneindig, en kan ook worden berekend als de som van de oneindige serie: Het getal e is ook het grondtal voor de e-macht, de exponentiële functie ex, ook wel geschreven als exp(x). Deze functie is de inverse van de natuurlijke logaritme, ln(x).15 okt. 2013