Ja dat klopt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat klopt als een bus
12 jaar geleden
Ja dit is juist
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bijna hetzelfde. Als je heel precies bent niet: de significantie is niet hetzelfde. Het wordt dus 1,100 miljard. (=1,100 x 10^9)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het wordt dus 1,100 miljard. (=1,100 x 10^9)?
1,100 miljoen wordt er bedoeld denk ik
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik snap de reactie niet. 1100 miljoen is gelijk aan 1,100 miljard en dat is gelijk aan 1,100x10^9.
Ter aanvulling op hierboven.
1100 miljoen is wel 1,1 miljard. Maar als er 1,1 miljard staat dan kan dit ook afgerond zijn van bijv. 1113 miljoen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit klopt zelfs beter dan het antwoord hierboven.
1,1 miljard kan zowel 1100 miljoen, als 1113 miljoen betekenen. Maar het is niet zo dat met 1,1 miljard geen 1100 miljoen bedoeld kan worden.
Kwestie van woordkeus en definities, maar als je al zo precies wil zijn, moet t ook kloppen wat je zegt.
+1
na elke 1000 + een woord, bijv duizen, of miljoen, of biljoen of miljard, komt een "." + het opvolgende grotere woord.

voorbeeld: 1000 = 1 duizend. zo word dat niet gezegt, maar zo is het eigenlijk wel. Na 1000, komt 1000000, na elke 3 nullen komt een "." dus: 1.000.000 wat weer 1 miljoen word genoemd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vanaf miljoen (1.000.000) is er bij iedere 3 nullen een nieuwe naam, waar een deel een telwoord is, en de rest van het woord afwisselend eindigt op -iljoen en -iljard

Aantal nullen:
6 miljoen
9 miljard

12 biljoen
15 biljard

18 triljoen
21 triljard

24 quadriljoen
27 quadriljard

30 quintiljoen
33 quintiljard

36 sextiljoen
39 sextiljard

42 septiljoen
45 septiljard

48 octiljoen
51 octiljard

54 noniljoen
57 noniljard

60 deciljoen
63 deciljard
12 jaar geleden
walter
12 jaar geleden
Dit moet je niet verwarren met het Engels, waar ze per 3 nullen tellen als : million, billion, trillion. Erg verwarrend, omdat 1 miljard = 1 billion
en 1 biljoen = 1 trillion enz...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oeh ik kende het altijd maar tot triljard. Maar het klinkt heel logisch. Wat komt er na deciljard?
walter
12 jaar geleden
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_grote_getallen Hier staan ze tot heel ver.
(het getal in kolom exponent geeft dus het aantal nullen aan). Het bekendste grote getal (met 100 nullen) is Googol.
Weet je meteen waar de naam van een bekende zoekmachine vandaan komt ;-)
ja dat is hetzelfde. Schrijf het maar eens uit. 1100 miljoen = 1.100.000.000 1,1 miljard= 1.100.000.000
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pas op met engelstalige landen. One million is gewoon gelijk: 1 miljoen. Maar 1 billion is daar 1000 keer minder dan bij ons, nl. 1 miljard en dus niet 1 biljoen!