Hier staat het heel duidelijk uitgelegd:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Interessante site! +1

Andere antwoorden (2)

Door de omtrek van een cirkel te delen door de diameter.

Toegevoegd na 1 minuut:
In de praktijk gebruikt men vaak 22/7. In de engineering wordt zelfs vaak 3 gebruikt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, het is bewezen dat π een oneindig aantal decimalen heeft, en dat die zich nooit herhalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, er worden steeds krachtigere computers ontwikkeld die pi steeds nauwkeuriger kunnen berekenen. Zo komen er dus steeds meer getallen achter de komma bij.
In graden: sin(45) = cos(45) = 1/2 WORTEL(2). En omdat tan(x) = sin(x)/cos(x) geldt nu dus: tan(45) = 1. Ofwel arctan(1) = 45.
Nu is: 180 graden = pi, dus 45 graden = 1/4 pi.
Invullen levert dan: 1/4 pi = arctan(1). Nu geldt voor arctan van 1 de reeks: 1/1 - 1/3 + 1/5 - 1/7 +1/9 - 1/11 ....
Er zijn veel betere methoden, zie onderstaande link.