Morgen Herexamen Wiskunde A - VWO, heeft iemand misschien nog handige/nuttige/slimme tips?!

alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wiskunde

Antwoorden (4)

Vooral niet te moeilijk willen doen! Dat is eigenlijk de meest gemaakte fout op VWO. Alles wat je mag doen op je GRM, doe het op je GRM! En schrijf vooral op wat je doet.

Een vergelijking moet je bijv. altijd oplossen met intersect. Gewoon het hele rijtje opschrijven van wat je doet:

15b^2 = 5

GRM ->
Y1 = 15x^2
Y2 = 5

WINDOW -> (zorg er hier voor dat je de kruising dus ook echt ziet in de window)
Ymin = 0
Ymax = 10
Xmin = 0
Xmax = 10

CALC -> INTERSECT

y = 10

b = 10

Toegevoegd na 2 minuten:
Even voor de duidelijkheid: de getallen zijn pure onzin. Ik heb niks uitgerekend gewoon laten zien wat de notatie is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Net als het eerste examen zal het herexamen voor het grootste deel weer uit kansberekening bestaan.
Bedenk dat de vragen over kansberekening niet moeilijk gemaakt kunnen worden, ze worden alleen verwarrend gemaakt door het verhaaltje eromheen. In principe zijn er maar een paar verschillende vragen mogelijk over kansberekening, ze kunnen alleen wel op 100.000 verschillende manieren gesteld worden. Ga dus bij elke vraag na wat er nou eigenlijk gevraagd wordt. Schrijf desnoods dat wat er gevraagd wordt over in je eigen woorden, dan lijkt het alweer een stuk simpeler.

Ps. Ik heb zelf ook examen Wiskunde A - VWO gedaan dit jaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij nader inzien was er toch iets minder kansberekening dan ik mij kon herinneren, maar toch kun je er een behoorlijk aantal punten mee scoren. Waarom vind je kansen verwarrend? Er zijn in principe maar 3 mogelijkheden: binompdf, binomcdf en normalcdf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veruit het meeste is uit te rekenen met mijn eerdergenoemde mogelijkheden. Verder blijft mijn advies: kijk rustig naar de vraag en maak voor jezelf duidelijk WAT er nou precies gevraagd wordt. Raak vooral niet in paniek van teksten vol cijfertjes, ingewikkelde termen en vage constructies, dat wat er gevraagd wordt kan nooit lastig zijn om te berekenen.
Ga op tijd slapen zodat je fit en scherpt bent, en natuurlijk de stof beheersen, maar dat is logisch!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dingen die je niet kan onthouden in je GR zetten, door op prg te drukken en dan op new. Dan kan je er hele teksten en formules etc inzetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Valt wel mee hoor! Als je lange teksten wilt, druk je gewoon shift+alpha in, dan blijft -ie op alpha staan.
Voor formules duurt het wel lang, inderdaad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt computerteksten ook op je rekenmachine zetten. http://nspire.4umer.net/t1-hoe-zet-ik-teksten-op-mijn-rekenmachine