Betrouwbaarheidsinterval, hoe bereken ik die in SPSS

Opdracht staat hieronder:

Laat aan de hand van een voorbeeld zien, hoe de uitslag van de steekproef m.b.v. een betrouwbaarheidsinterval ‘vertaald’ dient te worden naar de populatie.

Kan iemand mij uitleggen hoe ik dat kan doen? Kan ik dat ook door SPSS laten uitrekenen of moet ik dit zelf doen?

Bedankt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wiskunde
17K

Het beste antwoord

Ja, dit kan zeker met SPSS.

Een manier die ik ken is:

Analyze - Descriptive statistics - Explore

Vervolgens sleep je de variabele die jij wilt naar 'dependent list'

Vink bij display 'statistics' aan (of both, maar dan krijg je meer dan nodig).

Klik op OK

Bij descriptives zie je nu de upper bound en de lower bound.

Het is ook mogelijk om een betrouwbaarheidsinterval met een ander percentage te berekenen. Als je dat wilt moet je in het menu van Analyze-Descriptive Statistics-Explore klikken op Statistics en dan kun je daar de instellingen veranderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt!!!!