Maple, Matlab of Mathematica?

Ik wil een wiskundepakket aanschaffen. Ik wil er mooie plaatjes mee kunnen maken van grafieken (1d 2d en 3d) en ook algebraische manipulaties kunnen doen. Welke ervaringen en plus/minpunten hebben jullie?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wiskunde
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zal el aan mij liggen, maar hoe wil jij een 1d grafiek maken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Jorryt
Met maar één as. Wat je dan krijgt is een paar punten op een as. Denk ik zo.

Het beste antwoord

Mathematica is hiervoor erg geschikt! Perfect voor symbolische berekeningen (net als maple), netjes wiskundig opgezet en schitterende graphics. Veel toolboxen van derden gratis te downloaden (chaos theorie bv: http://demonstrations.wolfram.com/topic.html?limit=20&topic=Chaos+Theory)

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even dat laatste haakje weg uit je bron:
http://demonstrations.wolfram.com/topic.html?limit=20&topic=Chaos+Theory
:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thanx :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nog een link:
http://gallery.wolfram.com/all_images/Surfaces

Andere antwoorden (1)

Het programma Mathematica ken ik niet.
Als het om de mooie plaatjes gaat zou ik eerder voor Maple dan voor Matlab kiezen. In Matlab valt heel weinig te sleutelen aan het uiterlijk van grafieken. Maar ook Maple is mijns inziens niet gemaakt voor de mooie plaatjes.
En als ik de bron van bovenstaande antwoordgever bekijk, vind ik dit er netjes uitzien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Prober wolfram alpha maar eens, dat is een gratis webbased vereenvoudigde versie van mathematica