Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan iemand mij uitleggen hoe ik deze formule uit kan schrijven? A 1˥ 4 en andere formule is a 2˥ 4 (uitkomst, zie bij extra uitleg).

Je hebt twee soorten (letter) a, namelijk kleine letter a en Grote letter A. Hiermee is de uitkomst ook weer anders
Grote letter A (A 1 ˥ 4 antwoord is 0,962)
Kleinte letter a (a 2 ˥ 4 antwoord is 1,886)

voor (a 1˥ 4) heb ik geen uitkomst kunnen vinden, maar is wel anders dan grote letter A.

Hoe schrijf ik de twee genoemde formules uit, ik snap niet hoe ze aan die antwoorden zijn gekomen, en hoe ik deze moet uitschrijven.

Toegevoegd na 1 minuut:
4 staat voor 4%

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wiskunde
1.1K
amigo
13 jaar geleden
ik dacht wel iets van formules te weten maar snap niks van dat teken na de 1, bedoel je daar die % mee.
kun je het anders in woorden opschrijven, ik wordt zelf ook altijd gek van de beperkte opties in tekst pakketten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi Mion, http://upload.wikimedia.org/math/d/2/e/d2ede39415b724e8db04244bafa17ebb.png is een uitleg van dit soortgelijke som.
Het betreft namelijk over Netto Contante Waarde (NCW) i.c.m. disconteringsvoet. Alvast bedankt. Prashands
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sorry, de juist link @ Mion, http://nl.wikipedia.org/wiki/Contante_waarde

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dit gaat over interestrekening.

De duurhaken van de contante waarde symbolen komen niet goed over (bekend probleem in de meeste pakketten)

A(d;r%) = (1+r%/100)^(-d)
1,04^-1 =0,9615…
Dat is de huidige waarde van een betaling over d jaar tegen een rente van r%.

a(d;r%) = (1- A(d;r%)) /(r%/100)
(1-1,04^-2)/0,04 = 1,8861…
Dat is de huidige waarde van d jaar-betalingen tegen een
rente van r%, waarbij de eerste betaling na één jaar ontvangen wordt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
U zou mij een genoegen doen als u ook dit mij kunt uitleggen.
Dit zijn de twee vragen waar ik mee zat en geen uitweg had.
Hopelijk kunt u mij helpen door dit laatste vraag ook te beantwoorden. Alvast bedankt, Prashands

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding