bestaan graancirkels echt?

Ik bedoel hoe ontstaan die dingen... zijn er boeren die denken: Ha laten we de mensen bang maken met alien verhalen en een cirkel in ons graan maaien?...

Toegevoegd na 3 uur:
we hadden het er op school over en daar was iemand er heilig van overtuigd dat het het werk van aliens was... Ik geloof niet zo in aliens... Maar hoe is het dan wel ontstaan... dat zou ik nou wel eens willen weten

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Tsja, daar zijn heel veel sites over. Ik zal er een paar op een rijtje zetten (met filmpje).

Toegevoegd na 1 minuut:
+
"Van veel graancirkels is vastgesteld dat ze door mensen zijn gemaakt. De redenen voor het maken zijn divers. Sommigen willen aantonen dat graancirkels door mensenhanden kunnen worden gemaakt. Zij behoren tot groepen die het maken van figuren in graan als hobby hebben, en zijn verantwoordelijk voor graancirkels met soms zeer ingewikkelde geometrische patronen. De meeste van deze groepen maken de cirkels met toestemming van de eigenaar van het land en laten achteraf ook weten dat zij het zijn geweest die de cirkel hebben gemaakt, vaak nadat de pers en 'deskundigen' de cirkel als 'niet-door-mensenhanden-gemaakt' hebben aangemerkt. Beroemde graancirkelmakers zijn Doug Bower en Dave Chorley die hebben aangetoond dat het mogelijk is met slechts eenvoudige hulpmiddelen ingewikkelde patronen in het graan te maken. Voor hun werk dat aantoonde dat graancirkels door mensen gemaakt kunnen worden ontvingen zij in 1992 de Ig Nobelprijs[1]. Andere graancirkelmakers vinden het amusant mensen in de waan te laten dat buitenaardse wezens verantwoordelijk zijn voor de door hen gemaakte patronen."
[Bron: Wikipedia]

Wellicht vind je bij deze vraag: Graancirkels: Echt of nep? ook nog een antwoord.
http://www.goeievraag.nl/vraag/graancirkels-nep.93

Toegevoegd na 4 minuten:
"Er zijn twee rivaliserende verklaringen voor graancircels:

A. Ze worden door mensen gemaakt.

B. Ze hebben te maken met buitenaardse activiteit.

De verklaring waarvoor je de minste veronderstellingen hoeft te doen om hem waar te laten zijn, is meestal de juiste.

Voor verklaring A moet ik veronderstellen dat er mensen zijn die graancirkels willen en kunnen maken.

Voor verklaring B moet ik veronderstellen dat er buitenaardse wezens bestaan, én dat die buitenaardse wezens een manier hebben om naar andere zonnenstelsels te reizen, én dat ze specifiek naar onze planeet reizen, én dat die buitenaardse wezens graancirkels willen en kunnen maken.

Het lijkt me onwaarschijnlijk dat er buiten onze planeet in dat hele grote universum nergens leven zou zijn. Ik ken namelijk geen bijzondere reden waarom leven zich maar op één plek zou kunnen ontwikkelen.

Maar als het gaat om graancirkels, dan lijkt de eenvoudiger verklaring, mensen die graancirkels willen en kunnen maken, me véél waarschijnlijker."
Bron: SuzyQ

http://www.goeievraag.nl/vraag/bestaan-graancirkels.98615
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ Wat een mooie hobby he?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt Stippel, ik vind dat er mooie dingen uit kunnen ontstaan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
leuk antwoord +

Andere antwoorden (3)

Graancirkels bestaan absoluut - maar hoe ze veroorzaakt worden is nog maar de vraag.
Als een boer een geintje wil uithalen zal ie dat er niet bij zeggen lijkt me ;-) Maar als ze door aliens gemaakt zijn zouden ze ook wel iets duidelijker mogen zijn (ik geloof persoonlijk niet zo in aliens, dus ik verdenk toch de boer dan wel creatieve graaniakken [als in graanmaniakken]).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De boer zal op zijn land geen graancirkel gaan maken, want het is voor hem een flinke schadepost!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zei ook 'als' ;-)
Graancirkels bestaan wel,maar níet als zijnde veroorzaakt door aliens of hun zgn. spaceships (de zgn. ^ Ufo's^).

Er zijn theorieën dat ze veroorzaakt zouden kunnen worden door plaatselijke wervelwinden.

Maar wat wél zeker is,dat ze veroorzaakt worden door grapjassen en door boeren,om in de aandacht van de media te komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is technisch, volgens mij geen belemmering om graancirkels te maken. Het kan dus menselijk werk zijn. Het is wel knap.
Is het werk van buitenaardsen? Zo ja, wat dan?
Het voegt iets toe aan ons weten, maar we weten al zoveel.
Tenzij deze 'buitenaardsen' de wereld verbeteren.
De wereld op z'n kop zetten hebben wij al gedaan. daar hoeven wij niet bang voor te zijn. Ik denk dat wij ze daar in voor zijn.