ik heb onlangs op het strand twee voorwerpen gevonden, een soort schelp en een soort tand? zie http://members.casema.nl/kogadoma/watishet.html

het "tandje"is vrij klein ongeveer 5 cm, en het is keihard, wie heeft een idee wat het is?

Toegevoegd na 31 minuten:
Via de link kunt u meer foto's zien.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Hey!

De eerste foto ziet eruit als een rugschild van een inktvis:

http://home.hccnet.nl/pm.jansen/animals/inktvis.htm

Toegevoegd na 14 minuten:
Jep! hier de wikipedia pagina voor meer info over deze dieren:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zeekatten_(inktvissen)

Staat ook eenzelfde foto op als jij hebt gepost :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De schelp (bovenste foto) is geen schelp.
Dit is zo genaamd "zeeschuim"
De rugplaat van een inktvis (de zeekat).
Dit wordt ook wel gebruikt in volières, als vogeltjes er van eten bevorderd dit de kalk aanmaak voor hun eieren.
de 2e foto weet ik niet wat het is.
heb ik ook nog niet goed bekeken, als ik weet wat het is voeg ik dat aan dit antwoord toe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist, zoals ik al zei :)
Wist alleen niet dat kanaries dat aten, maar nu je het zegt ziet dat er inderdaad zo uit!
Weer wat geleerd. +
Het eerste lijkt op een stronk witlof,maar die groeien niet in zee. Volgens mij heeft mijn boven buurman gelijk, het is idd een schildje van een octopus. Het "tandje"kan ik niet thuis brengen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het eerste is zeeschuim... dat is ''het skelet'' van een inktvis.... eigenlijk de rugplaat... heb je een kanarie? dan kan je dit in zijn kooi doen om zijn snavel aan te scherpen :)... en dat 2e... weet niet precies wat het is... lijkt wel gewoon een steentje in de vorm van een tand... maar zoals ik al zei, ik weet niet wat het is...