Waarom groeit een haartje op de arm niet eindeloos door als op het hoofd?

Toegevoegd na 20 minuten:
In de prehistorie hadden we geen kleren. Maar ondanks dat het dun is zouden ze best wel langer kunnen worden. Ze weten hoe lang ze worden, allemaal. Terwijl op het hoofd geen limiet schijnt te zijn, hoe kan dat?

Toegevoegd na 27 minuten:
Hoofd en baarthaar kan heel heel lang worden. Er zijn ook veel haren op het hoofd die jaren lang geen plaats maken voor nieuwe.

Toegevoegd na 28 minuten:
Correctie: baardhaar

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Het is een ander type haar (dunner) en het heeft meer te verduren door bijvoorbeeld het schuren van je kleren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat het een ander type haar is.
Haren op je arm zijn op een goed moment uitgegroeid.
Ze vallen uit, en er komt een nieuwe haar die op een goed moment ook weer uitgegroeid is en uitvalt.
De structuur van hoofdharen is anders, hoewel ook deze haren op een goed moment van nature uitvallen en plaats maken voor een nieuwe haar.

Evengoed: Als je haren stimuleert te groeien door ze vaak af te scheren, dan gaan ze sneller en langer groeien.
(dit gebeurt bv snel met okselhaar, maar ook met wenkbrauwen).
Als je de haren op je arm met regelmaat zou gaan scheren, zul je zien dat ze op den duur sneller en langer gaan uitgroeien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+