welke verslaving is goed voor je?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Zoals met alles ... geld de regel, geniet met mate. Dus geen enkele verslaving kan per definitie dus goed zijn !

Een GV-verslaving, want daar steek je iets van op....!

sexverslaving is op zich niets mis mee als je een partner hebt die daar ook verslaafd aan is

Hardloopverslaving of andere verslaving aan een sport (voetbal, squash, etc)

de gezonde levens verslaving gezond eten, veel bewegen en vooral niet roken .. je kan zeker ook verslaafd raken aan een gezond leven leiden

Geen enkele verslaving is goed. Aangezien dat betekend dat je telkens door moet gaan, en dat is nooit goed voor je lichaam. Zelfs sportverslavingen e.d. kunnen zeer slecht zijn voor je lichaam omdat je het te veel 'pusht'.

Verslaafd zijn aan elke dag minstens een uur wandelen , lijkt me redelijk goed voor een mens.

Geen enkele. Verslavingen hebben altijd een negatieve invloed op je leven. Verslaving betekent dat je doorslaat in iets. Te veel fruit eten is niet goed, te veel sporten niet, te veel werken niet, te veel computeren niet, niks eigenlijk. Toegevoegd na 2 minuten: Het antwoord van Jera hierboven spreekt me overigens wel aan. Dat zou mooi zijn.

de liefde mischien?

Ook elke dag een uur wandelen als echte verslaving kan niet goed zijn, want een verslaving loopt meestal uit op iets dat je er steeds meer van wilt.. Anders is het geen verslaving maar een goede gewoonte..

Bewegen is gezond voor je, misschien is daarom een dans of fietsverslaving goed voor je en voor je uithoudingsvermogen.

Verslaafd zijn betekent dat iets de baas over je is, dat je zelf de regie niet hebt, je helemaal ergens door in beslag genomen wordt, zodat alles daarvoor moet wijken. Daarom is geen enkele verslaving goed voor je.

boeken lezen?

Verslaving is iets waar je niet buiten kan en dus een zwakheid .

Een verslavingen-ontlopen-verslaving?

Verslaafd zijn aan God.

Ha, die Socrates1984; Ik ben zelf nogal verslaafd aan frisse lucht en ik denk (en hoop eigenlijk ook) dat het nooit meer over gaat. Je schijnt er ook probleemloos heel oud mee te kunnen worden.

Verslaving om zo goed mogelijk te leven voor je medemens en voor jezelf! (tenminste...vind ik..)

Een echte verslaving is nooit goed. Dan is er iets waar je niet vanaf kan komen, en op den duur pakt dat steeds slechter uit, waardoor je er steeds meer van wil. Neem als voorbeeld hardlopen, wanneer je dat iedere dag een uurtje doet als in een 'gewoonte', is er niets aan de hand. Maar wanneer het een echte verslaving wordt, en je er niet meer buiten kan, dan gaat het een belangrijke rol in je leven spelen. Je gaat dan vaak je eet-, werk- en slaappatroon erop aanpassen. Dit is natuurlijk niet met iedere verslaving zo! Ik wil alleen duidelijk maken dat een verslaving in iets gezonds als hardlopen ook niet goed is. Daarbij is té veel nooit goed, en bij een verslaving wil je steeds meer, totdat het té veel is, en je dagelijks functioneren belemmerd. Hopelijk heb je iets aan dit antwoord!

Een lachverslaving :)

veel sporten voor een mooi lichaam proberen te krijgen ;)

werkverslaving ik ben nooit ziek en heb in de 38 jaar slechts 30 ""gesimuleerde"" dagen opgeeist . ja, anders betaal ik ziekengeld voor de collega's,die er gretig gebruik van maken je krijgt er toch nooit een oorkonde of schouderklop voor

Geen enkele verslaving is goed voor je! Toegevoegd na 23 seconden: Behalve een zuurstofverslaving, daar kan je niet genoeg van krijgen :P

Yoga / meditatie

Huiswerk verslaving is voor jezelf goed. Maar eigenlijk is geen enkele verslaving goed.

Geen enkele gedraging die over je gaat heersen )hetgeen inherent is aan verslaving, Slaaf van jezelf worden of iemand anders worden is nooit goed en het is altijd van belang controle over jezelf te houden.

Plezier en lol hebben! :D

gezond eten verslaving

Sex verslaving! (als je een meegaande partner hebt tenminste) Het is goed voor je conditie, je word er blij van, en het is lekker!!

Er is geen verslaving goed voor je. Een verslaving betekend dat je geobsedeerd bent, en hiervoor alles laat vallen. Ik heb geprobeerd een verslaving te bedenken, maar het kom allemaal op hetzelfde neer. Bij een verslaving kan je niet meer aan iets anders denken en blijf je geobsedeerd voor datgene waar je verslaafd aan bent, of dit nu drugs is of hardlopen. Hierdoor krijg je verkeerde normen en waarden waarbij je je gezin, familie of andere mensen/dieren achter stelt: Want jij zal en moet je verslaving uitvoeren ..... .

niet 1. Verslaaft betekent afhankelijk en zonder niet kunnen functioneren.

Geen! het woord verslaving impliceert afhankelijkheid en dit is altijd een probleem. Of het nu lichamelijk of psychisch is maakt niet uit. Er zijn wél een heleboel goede "gewoontes".

Een zuurstofverslaving...

Geen enkele verslaving is goed, want een verslaving is iets waarover je zelf geen controle meer hebt. BV een seks- of fitnessverslaving zal niet zo gauw lichamelijk nadeel opleveren, maar wel geestelijk uitputtend kunnen zijn, omdat het je leven beheerst.

Niet een verslaving is gezond. Alles waarin je jezelf voorop stelt is ongezond. En jezelf voorop stellen doe je met een verslaving

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100