Welke natuurrampen zijn statistisch gezien het meest waarschijnlijk om Nederland te treffen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (7)

Overstroming, regen- en windhozen en misschien nog een politieke aardbeving, maar dat kan nog ff duren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
-wateroverlast, hetzij door overvloedige regen, hetzij doordat de dijken het begeven.
-schade door storm, sneeuwval, ijzel e.d.
-uitbraken van schadelijke diersoorten uit andere delen van de wereld, die hier (door het ontbreken van natuurlijke vijanden) vrij spel hebben. denk bijv aan de aziatische boktor.
-een tweede Wilders
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gifwolken, noodweer, extreem hoog water en grootschalige stroomuitval.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gifwolken en stroomuitval als natuurramp ?
Overstromingen, kortom alle water-ellende staat ver boven alle andere rampen ...bekijk de geschiedenis maar eens.
Belangrijk zijn ook : grote epidemieën
: vervuiling van water , lucht en bodem
: radioactiviteit
In mindere mate : kanaalratten en noordwesterstormen.
Voor 'echte' orkanen , aardbevingen ,grote droogte, koudegolven ,vulkaanuitbarstingen en sprinkhaneplagen liggen de lage landen heel gunstig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is nog steeds kans op een alles verwoestende superstorm.
Rampzalige overstromingen door de rivieren.
Watersnoodramp langs de kust, nog steeds zijn er zwakke plekken, ook hier in Zeeland!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Storm in combinatie met overstromingen zijn voor Nederland het grootste gevaar en dus het meest waarschijnlijk om Nederland te treffen.

Zeker als de dijken het niet houden.
13 jaar geleden
Overstromingen we hadden overlast al wateroverlast in amsterdam.