Heeft iemand of denkt iemand wel eens een rod gezien te hebben?

Een rod is een deeltje dat door solid materiaal heen kan reizen (mijn vraag komt voort omtrent het Higgs deeltje), ik vind het jammer dat ze in verband worden gebracht met ufo's omdat ze er los van staan volgens mij.

http://www.ufos-aliens.co.uk/cosmicrods.html

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

Volgens het onwaarschijnlijkheidsbeginsel van Schrödinger, kan een voorwerp spontaan op een andere plek manifesteren, maar de kans dat dit gebeurt is er een van kansberekening en is zeer klein... Dat dit op super kleine schaal gebeurt per afzonderlijk deeltje is al klein, maar dat dit bij een cluster van deeltjes tegelijkertijd gebeurt is buitengewoon minimaal. Er zijn wel berekeningen gemaakt hoe groot de kans is dat mijn lichaam aan de andere kant van de muur zou verschijnen, maar dan is de kans dat dat gebeurt kleiner dan de leeftijd van het universum, dus dat dit werkelijk gebeurt is minder dan een keer per universum-manifestatie... In het boek Physics of the impossible van Michiu Kaku staat het allemaal netjes beschreven, dus ik raad je dit aan...
Of dit hetzelfde als een rod is kan ik je niet zeggen, maar vanuit de quantummechanica zou dit kunnen gebeuren, zoals hierboven geschetst...

Ik heb dat dus nog nooit gezien en ook nog nooit gedacht...

Toegevoegd op 04-05-2009 20:40:47
en ik zou het je kunnen rapidsharen als je wil...
http://rapidshare.com/files/229154389/Physics_of_the_Impossible.rar.html voor de eerste 10 liefhebbers...