Is het mogelijk te dromen in een droom?

Is dit wel eens iemand overkomen; een droom hebben tijdens het dromen? Ik ben zelf altijd klaarwakker in mijn droom.
Uit de film ''Inception''

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik heb dat wel eens ja. Dan droom ik dat ik ga slapen, en dan droom ik dus ergens over in mijn droom, en daarna word ik in mijn droom wakker en denk 'oh het was een droom en nu ben ik wakker' en droom ik dat ik opsta en allerlei andere dingen meemaak, en dan word ik later écht wakker. Heel raar, met name omdat ik dan altijd in die droom denk dat ik dán wel echt wakker ben.

zelf meegemaakt, nee, maar het lijkt me wel mogelijk, alleen je zult in je droom niks voelen

Ik heb inderdaad een keer gedroomd dat ik in mijn droom, droomde. Het gekke was, dat ik mij daar bewust van was. Eigenlijk niets bijzonders, wel grappig.

Ja hoor en zelfs vrij regelmatig :) Misschien dat anderen dit ook weer anders ervaren hoor, maar ik herken gelijk dat wakkere en dan heb ik ook een soort besef dat ik "droom tijdens al andere droom". Dit verloopt wel wisselend. Soms is dan in (beide ) dromen het een soort keuze die je maakt (je bent wel slapend maar ook wakker haha en dan kan dit ) en vanuit droom 1 bv, stap je tijdelijk naar droom 2 die totaal anders is . Ook vaak 'ben je dan 'in bv ander land/situatie, met soms bekende mensen of juist vreemden en je WEET dat je een soort toeschouwer bent? Tijdens droom 2 voel ik dan ook op dat moment geen echte bekende emoties. Vanuit droom 2 lukt meestal ook vlot (volgens mij door 1 krachtige gedachte) om naar droom 1 te gaan. Die kan geheel los staan van droom 2 . Droom 1 is wel vaak met emoties (posi en nega of beiden) en ook deze ben ik me nog bewust. Zelfs zo sterk dat na ontwaken deze nog poosje blijven hangen, maar fijne is dan ook wel dat ik tot in details meestal BEIDE droom/ervaringen nog kan herinneren. Veel van deze dromen schrijf ik dan op. Snap er zelf ook niet veel van hoor! Dacht tot ik jaar of 10-12 was dat iedereen precies ook zo droomde! Maar later bij navraag zussen en op school, bleek dit niet. Heel af en toe zitten er zelfs soort van 'voorspellingen' in verwerkt. Onlangs, en dit omdat ik ineens een nieuwe hulp in huis kreeg, vond ik ouwe droom terug en bleek het dorpje (was in buitenland) waar hij geboren en getogen was, naast nog meer rare details, bijna geheel te kloppen met wat ik ruim 5 jaar eerder droomde (in droom 2) Kende hem en "zijn dorp" niet eens van naam, had in kladje enkel de eerste paar letters opgeschreven en soort van klank. Destijds kwam wel ander dorp waarover ik droomde in voor, maar al was ik ook daar nooit geweest, maar 1 zusje ging er jaartje studeren/wonen, dus ik dacht nadien dat ik hooguit iets "vergetens verwerkt" had omtrent mijn zusje. ;) Volgens mij hebben behalve jij en ik meer mensen dergelijke vreemde droomervaringen? Volgens een bevriende psycholoog die veel onderzoek deed naar types dromen (het heeft ook een naam geloof ik, maar nu vergeten) Zie je hierin ook overeenkomsten met jouw dromen?

Ja, dat heb ik wel eens. Ik heb dan altijd een nare droom, en wordt vervolgens wakker. Ik denk dan:'hehe, gelukkig was het maar een droom!'. En vervolgens wordt ik dan echt wakker! Ik droomde dus dat ik droomde en wakker werd. En werd daarna echt wakker. Als je het nog volgt....

als je aan het dromen bent dan denk je of je gewoon aan het leven bent in het leven slaap je dus ja en ik heb het zelf meegemaakt

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100