Als je op elke vraag een antwoord hebt

Is het dan zinloos om te leven?

Toegevoegd na 41 seconden:
edit: Heeft het dan zin om te leven?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Zodra je op elke vraag het juiste antwoord hebt (da's nogal een belangrijk detail), dan heb je blijkbaar alle kennis die zich in het universum kan bevatten. Alle mogelijke staten van het universum en alles daar binnen in het heden, verleden en de toekomst zijn je bekend. Kortom, jij bevat alle data die het universum omvat. Dit maakt jou het universum. De definitie van God wordt dan op jou van toepassing...

Het is nooit zinloos om te leven. En werkelijk niemand kan echt antwoord geven op elke vraag. Ik vind eerder deze vraag een beetje zinloos.

Dan wordt een leven echt niet zinloos. Je zou eens kunnen beginnen met de antwoorden zelf in je eigen leven toe te passen.

Er zijn ook veel mensen die _denken_ dat ze op elke vraag een antwoord hebben, maar sommige vragen zijn niet beantwoorden. En waarom zou het zinloos zijn om te leven als - hypothetisch - alle vragen kunt beantwoorden?

Als je op elke vraag een antwoord hebt, wil dat nog niet zeggen, dat die antwoorden correct zijn! Dus als je een afwijkend antwoord tegen komt en dat blijkt correct te zijn,is het toch zinvol je mening bij te stellen.

Nee hoor. Mijn doel in het leven is niet om elke vraag ter wereld te beantwoorden, dus heb ik ook zonder beantwoorden van vragen nog leefzin.

Iedereen moet voor zichzelf bepalen wat het leven "levenswaardig" maakt. Voor mij is dat vragen blijven stellen en mezelf afvragen of ik op een of andere manier kan groeien in mijn hobbies en bezigheden. Als ik een "tv-dag" heb gehad of iets in die strekking, is het voor mij een verloren dag. Zinloze dag dus.

Is het leven dan zinvol?

Bronnen:
http://www.goeievraag.nl/vraag/zin-leven.827

Nee juist andersom als je het mij vraagt.

Nou dat lijkt me wel makkelijk, vooral als het de juiste antwoorden betreft. Dan hoef ik niet steeds op Goede Vraag het antwoord op te zoeken en heb ik tijd voor iets anders.

Antwoord 1. Ik heb ook op elke vraag een antwoord. Of het een juist antwoord is een tweede. Dus tuurlijk heeft het dan zin om te leven! Vanuitgaand dat je bedoelt een persoon die ALLES weet, hier antwoord 2: Dan zit eerst je met de kwestie, wat is zin? Wat heeft eigenlijk allemaal nou zin? Als je op elke vraag een antwoord weet betekend dat je alles weet, dus ook de toekomst. Ik zou zeggen, wacht tot het zover komt en vertel ons het antwoord op deze vraag. Dan weet je echt ALLES. Wat er gebeurt de komende minuut, die daarna, hoe de aarde er over 7098542 jaar uit ziet, of/waar het heelal eindigd, of god bestaat etc.. Hoewel het onmogelijk is om te realiseren denk ik dat het geen zin heeft om dan te leven. Wat moet je dan doen? Je weet immers alles al. Kun je dan nog gelukkig leven? Kun je een vriendin krijgen als je van te voren al weet dat ze 13 november 2011 vreemd gaat? En door het feit dat je dat weet krijg je geen relatie met haar en kan ze niet vreemd gaan. Dus zag je de toekomst niet en had je niet op elke vraag een antwoord. Onmogelijk dus, alleen al vanwege het feit dat je dan de toekomst kunt zien. En als je de toekomst zou kunnen zien zou betekenen dat de toekomst is vastgelegd en dus rekening heeft gehouden met het feit dat je in de toekomst kunt kijken. Ik denk alleen niet dat het leuk zou zijn om te leven en alles te weten. Het is niet goed om overal een antwoord op te hebben. Het is wél goed om overal een antwoord op te zoeken. Als je overal antwoord op hebt heb je geen enkele uitdaging meer in je leven. Sticht een gezin zou ik zeggen. Maar iedere minuut vrije tijd dat je hebt kun je nergens aan benutten, je kunt nooit kennis vergaren. Je kunt alleen wel anderen helpen. Dat zou zin kunnen hebben voor de anderen. Maar ik denk dat je daar na een jaar ook wel zat van wordt.

HET LEVEN IS NOOIT ZINLOOS Om te beginnen: Wanneer je op elke vraag een antwoord weet heb je er niet goed genoeg over nagedacht. het kan niet dat je alles weet. er zijn sowieso veel vragen waarop gewoon geen antwoord ís. Dan heeft het dus zeker zin om te leven, er valt nog heel wat te ontdekken als je denkt dat je alles weet. Ik moet denken aan dat kleine meisje van 9 die tegen haar grootouders zei: "opa en oma, nou weet ik alles". wanneer je werkelijk op elke vraag een antwoord zou hebben, zou je jezelf dienstbaar kunnen maken door anderen te helpen die met vragen zitten. je zou een soort wijze vraagbaak kunnen zijn. en je zou goeievraag.nl kunnen gaan beheren :P.

Alles weten maakt niet gelukkig je hebt dan geen uitdaging meer in je leven

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100