Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zouden er in de toekomst chips geïmplanteerd kunnen worden die gedachten over kunnen brengen zonder dat deze worden uitgesproken?

B.v. tbv gehandicapten met een spraak- of gehoorprobleem?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
853

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Tja,
Dat zou wel heel ver in de toekomst worden
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat bestaat al. Gelukkig alleen nog voor bepaalde toepassingen zoals het bedienen van een rolstoel of het bedienen van een computer. Dit is echter nog in een experimentele fase.
Dit lijkt mij echter geen oplossing in het dagelijks leven voor mensen met spraak en gehoor problemen want dan zou iedereen de gedachten van zoiemand kunnen horen, ook als dat iets crimineels, geils of iets dergelijks is.

Toegevoegd op 29-04-2009 21:31:03
Zelf heb ik een handicap en ik lees diverse bladen op dat gebied. Ook bekijk ik veel websites op dat gebied en ergens heb ik dat gelezen maar weet niet meer waar dus een bron kan ik niet geven
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
toekomst is een breed begrip he? Ik denk wel dat het kan maar dat wij dat niet meer meemaken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat we in de toekomst alles met onze hersenen kunnen.
Er wordt veel te veel in beperkingen gedacht terwijl er iedere keer, op alle fronten weer vooruitgang is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij zitten die al een tijdje in een testfase...

Denk maar eens aan de spraakcomputer...

Het implanteren van chips zal niet zo heel erg lang op zich laten wachten. Dit is een kwestie van tijd. En het moet natuurlijk ethisch verantwoord zijn. Maar ook hier word al op beperkte schaal mee geëxperimenteert...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding