Van Derek ogilvie meer dan alleen coldreading. ?

Hee. Van de week stelde ik de vraag hoe hij het allemaal weet. Antwoord was toen een link naar een skepsis en een YouTube filmpje.
Vandaag was ik daar met mijn nuchtere Mood.
Ik had geen reading maar aan het eind bij het foto's maken zei hij in die 20 seconde dat het mijn beurt was 3 dingen die niemand anders weet. Die ik nooit vertelt heb en het exacte aantal medicatie dat ik per dag neem.
Hoe verklaren jullie dat dan.

Verder was hij tijdens readingen tot op de maand jaar en soms naam of dag nauwkeurig. HOE??

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Hier kan niemand antwoord op geven die er niet bij was. Ik kan hier slechts een aantal *mogelijkheden* geven die mensen als Ogilvie gebruiken. Of hij die dingen in jouw geval ook heeft gebruikt, is niet meer na te gaan. Eén veelgebruikte mogelijkheid is dat jij, voorafgaande aan de reading, gezellig wat hebt staan kletsen met een aantal mensen. Omdat iedereen vol is van het aanstaande optreden van Ogilvie, is het logisch dat de gesprekken die kant opgaan, en dat men de problemen noemt waar men mee zit. In zo'n groepje staat dan iemand die doet alsof hij ook gewoon naar de reading komt, maar die in werkelijkheid een handlanger is van Ogilvie. Die hoort alles waar de mensen mee zitten, en brieft dat stiekem door aan Ogilvie. Een andere mogelijkheid is dat jij door je houding en je antwoorden al een heleboel aanwijzingen geeft. Dit is het echte cold reading. Je hebt dat zelf *niet* door: je *denkt* dat je niets laat blijken, en dat Ogilvie helemaal zelf met de goede antwoorden komt; pas als je jezelf terugziet op film, met een kenner erbij die je wijst op de aanwijzingen die je geeft, pas dan zie je hoe Ogilvie aan zijn "kennis" komt. Wat ook wel wordt gedaan, is dat er in het publiek iemand zit die vooraf een act heeft geoefend met Ogilvie. Jij denkt dat er een reading plaatsvindt, maar ze voeren samen een toneelstukje op. Deze truc wordt vaak gebruikt om het publiek in de stemming te brengen. De bedoeling is dat je verbaasd staat, en dat je helemaal overtuigd raakt van de krachten van Ogilvie. Als het daarna jouw beurt is, ben je al zodanig geestelijk gemasseerd dat je veel makkelijker en vooral goedgeloviger meedoet aan zijn act: hij heeft immers al "bewezen" hoe ongelooflijk "goed" hij is, dus je interpreteert alles wat hij tegen jou zegt op precies die manier. Tot slot heeft Ogilvie natuurlijk een hoop algemene kennis. Als hij ongeveer weet welke medicijnen jij slikt, of waarvoor jouw medicijnen bedoeld zijn, kan hij een heel goede schatting maken van het aantal dat je slikt. Dat is namelijk bij de meeste mensen die in jouw situatie zit hetzelfde aantal. Dit zijn de belangrijkste trucs die vaak worden ingezet. Er zijn er nog meer, maar dan zou dit verhaal te lang worden (en het is al zo lang). Nogmaals, dit zijn *mogelijkheden* - trucs die vaak worden ingezet. Of hij deze mogelijkheden in jouw geval ook echt heeft gebruikt, is nooit meer te achterhalen. Om daar achter te komen, zou je samen met een kenner opnieuw naar zo'n reading moeten gaan.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100