100 tot 120 mlr heb ik een aantal keer gehoord.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er zijn in totaal ong 107.5 miljard mensen geboren, waarvan er momenteel 6.7 miljard leven
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
wat is je bron?
In 2002 heeft men dit semi-wetenschappelijk bepaald en men kwam op: 106.456.367.669 (dus ongeveer 106 miljard), zie link 1.

Maar anderen komen weer met schattingen van 45 miljard tot 125 miljard, met nadruk op tussen 90 en 110 miljard, het is echter moeilijk om dit met zekerheid te bepalen vanwege diverse redenen, zie verder link 2.

Dus tel hierbij nog het aantal mensen op dat is geboren na 2002, dat is vast ook wel ergens te vinden op de site van UNFPA.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
semi-wetenschappelijk zal best... zo'n achterlijk nauwkeurig getal wekt niet direct mijn vertrouwen op.
Als we alleen in ordegrootte spreken dan lijkt het me nog redelijk hoog maar dat is iets anders.
In de onderstaande bron wordt gesproken over de moeilijkheid om aan te geven of vroeger de groei van de bevolking sneller ging dan nu of andersom. Al met al was de veronderstelling in 2002 ongeveer: 106,456,367,669, dus afhankelijk van de groei zal het een paar miljoen meer zijn in de laatste 7 jaar.

Wacht eens even, Adam en Eva in 50.000 BC? hmm.....

Denk niet dat je een goed antwoord zult krijgen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In het artikel"How Many People Have Ever Lived on Earth? heeft de Amerikaans demograaf Carl Haub de vraag beantwoord: Uitgaande van slechts twee mensen bij de eerste homo sapiens zijn er in totaal 106 miljard mensen op de wereld geweest.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er zijn mensen die beweren dat op dit moment net zoveel mensen op aarde leven als in totaal hiervoor. Dus dat zou 2 keer 6,5 miljard = 13 miljard mensen zijn. Waar deze schatting op gebaseerd is was niet vermeld.