Kan iemand stikken door een ijsklontje en kan de doodsoorzaak dan achterhaald worden?

Als een ijsklontje in iemand's luchtpijp schiet, (bijv als je schrikt terwijl je een slokje neemt), kan je dan stikken? Of smelt het ijsklontje te snel?
En aangezien het ijsklontje smelt, kan men dan de doodsoorzaak achterhalen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.1K
Amadea
13 jaar geleden
Je hebt hopelijk geen snode plannen.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oeps.. betrapt! ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Interessant, nog nooit over nagedacht. +1

Het beste antwoord

Waarschijnlijk ziet een patholoog WEL waar de luchtpijp heeft dicht gezeten (drukplekken).
Als men dan ook nog water resten aantreft is 1 + 1 = 2

Oftewel...een sterk vermoeden zal men dan zeker krijgen.

Wel vraag ik me iets anders af....als je nog wat lucht in je longen hebt is een ijsblokje zo glad dat ie er vrij makkelijk met de "laatste" lucht uitgeblazen kan worden....desnoods met de greep van Heimlig.

Kans op stikken is dus kleiner dan bij minder gladde voorwerpen in je luchtpijp.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ik denk dat als je daardoor zou stikken (als dat kan) dat je doodsoorzaak dan verdronken o.i.d. is, omdat er dan water in je longen word aangetroffen....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt me dat het ijsklontje voldoende snel smelt om door te schieten. Een mens kan wel een paar minuten zonder lucht. Ik ben benieuwd waarom je deze vraag stelt. Is dit naar iets wat je concreet heb meegemaakt ? Hoef je niet op te antwoorden natuurlijk; ben alleen nieuwsgierig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plusje van mij. Misschien maakt de vragensteller plannen voor een perfecte moord?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vroeg me dit af nav de ijskogel mythe.