Dichtmaken olielek idee?

Met een dunne pijp in de lekkende buis gaan waar een zeer stevige ballon aan zit. Ballon opblazen en dicht zit de pijp.
Kan dat? Is dat een goed idee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat had gekund als je NIET op 1.4 KM diepte zit.
Je hebt dan al meer dan140 atmosfeer nodig om de hydrostatische druk te overwinnen. dan moet de druk daarbovenop nog zoveel hoger zijn dan die van de uitspuitende olie en moet de ballon grip krijgen in een schacht waar glibberige olie aan de zijkant zit.
Het zal je niet verrassen dat dat niet gaat lukken, alhoewel het idee erachter goed is.
Ik vind het wel heel goed dat je meedenkt en een goed voorstel op zichzelf.
Duw wel een goede vraag +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Goed idee en het kan, volgens mij hebben ze zelfs al zoiets geprobeerd maar de druk is veels te groot, dus alles wordt er meteen weet uitgeblazen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat houdt dat op z'n plek?Als je die ballon met lucht vult,dan geef ik het 0,0 kans.Die lucht wil naar boven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niet precies zoals jij nu zegt maar zo'n zelfde soort variant
hebben ze geprobeerd en is jammer genoeg ook mislukt.

ik vind wel dat ze een beetje lopen te klungelen want men moet toch een plan klaar hebben voor dat er wat gebeurt .
elk mogellijk gevaar moeten ze toch een noodplan voor hebben klaarliggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuk idee, wellicht kunnen ze de ballon volpompen met beton onder hogedruk, datl lijkt mij wel houden. Maar ik ben hier geen expert in.