Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan men chagrijnig of prikkelbaar worden door een tijdelijke koffie, dus cafeine stop?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja nou en of.
Tenminste ik wel.
Ik moest tijdelijk stoppen met koffie en zei direct dan ga ik op thee over maar daar zit ook een soort gelijk stofje in zei de arts.
Ik was niet te genieten maar ik dronk dan ook rustig een liter per dag.

Toegevoegd na 18 minuten:
Je kan ook hoofdpijn krijgen.Sommige mensen hebben dat in het weekend omdat ze dan uitslapen en te laat met hun dagelijkse kopje koffie beginnen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+

Andere antwoorden (7)

Nou,toevallig dat je het vraagt.Ik wou vannochtend net zoals gewoonlijk een paar koppen koffie bij mijn ontbijt voordat ik ging werken.Helaas was de stroom uitgevallen en niet alleen bij mij maar bij de hele buurt.Met tegenzin nam ik melk bij mijn ontbijt en net voordat ik de deur uit moest begon mijn koffieapparaat te pruttelen.Helaas had ik geen tijd meer maar ik kan je wel vertellen dat ik behoorlijk baalde.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook het gebruik van meerder koppen koffie,kan gezien worde als een verslaving. Als jouw inname plots stopt,kan er idd een ontwennigsverschijnsel optreden.En dat uit zich dan weer in chagriijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik begin de dag altijd met koffie en als ik door omstandigheden na een uur of drie nog geen nieuwe koffie heb kunnen bemachtigen wordt ik toch echt een tikkeltje humeurig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan. Caffeïne is verslavend en net als bij iedere lichamelijke verslaving krijg je afkickverschijnselen bij het stoppen. Het lichaam gaan al heel snel aan het werk om op te ruimen en de stoffen die dan vrijkomen, samen met het gemis van cafeïne zorgen voor prikkelbaarheid.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, ook ik moest minderen met koffie en dat heb ik gemerkt, ik werd chagrijnig en was minder actief. Juist doordat ik minder op gang kon komen werd ik prikkelbaar en chagrijniger.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het was juist vorige week op tv bij LLink geloof ik... het 'afkicken duurt een week, daarna presteer je weer op je normale niveau. Ik kan niet meer achterhalen welk programma dat was.... sorry
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is zeer mogelijk. En afhankelijk van de persoon lkan het soms dagen duren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding