Is er een pil tegen agressie of slechte temperament? En zoja hoe heet het?

Sommige mensen hebben op tijden een slecht humeur. Als dit een terugkerend iets is, is het lastig voor de persoon in kwestie en voor zijn/haar omgeving. Wat is de beste oplossing om (slechte humeur) temparement tegen te gaan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10.5K

Antwoorden (7)

Ja. Als je in homeopathy gelooft zeker. Er zijn homeopatische middeltjes die kunnen helpen je karakter uit te balanceren. Een permanente oplossing

ook zijn er middelen die je rustiger maken op wetenschap-medische gronden gebaseerd. Valeriaan bv
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Agressie kan komen door een tekort aan bepaalde vitaminen. Bij onderzoeken in gevangenissen merkten ze dat als de gevangenen extra vitamines kregen, de agressie in de gevangenis flink afnam.
Dus als je een tekort hebt, zal dat zeker kunnen helpen. Als je geen vitaminetekorten hebt, helpt extra vitamine niet.
En als je agressief bent door andere oorzaken, ook niet natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt me eerder wat voor een psycholoog om dat te beoordelen, mischien is er sprake van een gedragsstoornis of depressie etc. En daar zijn medicijnen voor, maar eerst laten checken door een arts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pipamperon is een middel wat (ook) gebruikt wordt bij mensen die last hebben van agressie of veel temperament. nl.wikipedia.org/wiki/Dipiperon
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er bestaan emotie afvlakkende medicatie, dit maakt je minder humeurig, minder agressief, minder temperamentvol. let op! het maakt je ook minder blij, minder positief, minder gelukkig. pipamperon(hierboven genoemd) is er 1 van. bovendien werkt dat ook versuffend. emotionele afvlakking staat daarom niet alleen als werking maar ook als BIJwerking vernoemd!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als al geprobeerd is om aan het gedrag te werken en je bent niet toe aan dingen die je hersenchemie ingrijpend wijzigen:
Probeer eens vitaminesupplementen: Vitamine B6 en Magnesium. In één pilletje verkrijgbaar van het merk Solgar. Wordt wel geslikt door vrouwen die veel last hebben van PMS en ook door kinderen met flipbuien, om het maar netjes uit te drukken.