Volgens onderzoekers werkt leren via een computerprogamma beter dan via boeken! Waarom?

Wij werken op school nu met een computer progamma igbase, dit werkt voor geen meter en boeken werken wel. toch wordt er door leraren gezegt dat een computerprogamma volgens onderzoekers beter moet werken.. Waarom??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Met computerprogramma's is het makkelijker om automatisch de zwakke punten van een student te verbeteren door herhaling van een bepaalde stof.

Met boeken moet de leraar per leerling zeggen wat deze extra of nogmaals moet doen.

Doordat het programma automatisch zaken regelt mag veronderstelt worden dat de onderzoekers dit bedoelen met beter leren.

Echter voor elk onderzoek is er weer een tegenonderzoek, en daar is weer een onderzoek voor en daar dan ook weer voor.

Het gaat er meestal om hoe je er zelf mee omgaat en hoe je erin staat.
Iemand van 50 moet je misschien niet achter igbase zetten maar achter een boek omdat deze dan beter leert.
Iemand van 16 kan misschien beter alles via de computer doen omdat die niet eens meer weet wat boeken zijn.