Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zou een reden kunnen zijn dat leven zinvol maakt?

Ik heb vaak over de gedachte achter het leven gedacht. En kwam tot de conclusie of er nou wel of geen leven was, het helemaal niks uitmaakt. Maar ik heb nog niks gevonde over wat wel zinvol is aan al het leven. Heeft iemand een opinie hierover?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
574

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (9)

Er is zoveel zinvol aan het leven, de glimlach van een kind, je eigen ontwikkeling, de liefde.
Is dat niet genoeg om het leven zinvol te vinden?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als er geen leven was, was er helemaal niets.
Bedenk wel dat bijna alles op deze planeet leeft, of geleefd heeft, of aanwezig is omdat er leven is.
Dus, zonder leven, één grote leegte.
Leven maakt het levendig, en dat is al zinvol genoeg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat als ik s,morgens opsta en de zon weer kan zien en de vogels hoor fluiten.
Een nieuwe dag,nieuwe kansen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat je dat leven eenmaal heeft gekregen. Moet je zinvol maken. Gewoon uitleven.!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt de kans gekregen om te genieten en gelukkig te voelen. Als je dus het euforische stofje in je hersenen voelt dan is dat een fijn gevoel. Dat is jou reden om te leven, wat dat gevoel ook teweeg brengt.. geniet er van!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat je gevonden hebt klopt. Maar omdat je nu leeft en je liever toch niet dood wilt, moet je kijken of je iets leuks met je leven doen kan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het maakt inderdaad niet uit of er wel of geen leven is.wat wel uitmaakt is dat je nou eenmaal wel bestaat.dus,doe waar je je goed bij voelt en sterf weer tevreden.meer is t niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het leven is wat mij betreft vol met zinvolle dingen en die zitten vooral in liefde geven en ontvangen, maar ook alle mooie dingen om je heen: de zon die schijnt, de storm die waait, de knipoog van de groenteman terwijl hij een grapje maakt, de kat die zich lui uitstrekt op jouw schoot, de hond die zijn kop blij opheft als je binnenkomt, je man die even een kneepje in je hand geeft, je kleinkind met haar eerste voor oma -tekening, een wandeling waarbij je geniet van de blaadjes aan de bomen, het s'avonds de koekoek horen, s'morgens door de stille stad fietsen en de vuilnismannen een liedje horen zingen.....enfin een lange rij van simpele zaken zijn allemaal steeds opnieuw de moeite waard, elke morgen denken deze dag is er weer en ik kan er iets mee doen....wel nu doen, niet uitstellen, dit is de dag....hij komt nooit weer....morgen dan is het vandaag niet meer....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Zonder het leven had het leven ook niet zinvol (of niet zinvol ) kunnen zijn!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding