pH = negatieve log van de van de waterstofionenconcentratie, zodus -log(0,1) = 1.

Oefenen jongentje of meisje.... pH is FUNDAMENTEEL in de chemie!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Thecis
7 jaar geleden
Jammer dat u er niet bij uitlegt dat het een sterk zuur betreft wat volledig splitst. Lijkt me een FUNDAMENTEEL onderdeel van het beantwoorden van de vraag. Anders zou er namelijk een evenwicht optreden. Maar hopelijk wist u dat ook (En laat ik maar niet ingaan op de denigrerende toon die u hierbij hanteert. Overigens als u even moeite had gedaan, had u geweten dat de vraagsteller vrouwelijk is). De enige reden dat ik het antwoord dat niet min is omdat de uitkomst goed is. Verder een slecht antwoord mijn inziens.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ooit gehoord van "activiteiten" ?
Thecis
7 jaar geleden
@Hermitische
Oh zeker, maar dan moet u wel wat specifieker zijn. Want er zijn zoveel verschillende vormen van "activiteiten" mogelijk dat ik onmogelijk de exacte vorm die u in uw hoofd heeft kan raden. Dus als u dit verder wil toelichten, kunnen we het daar gerust over hebben.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Helaas is de logaritme tegenwoordig geen parate kennis meer voor zelfs VWO leerlingen!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja Hermitische, ik weet dat het FUNDAMENTEEL is in de chemie. Dat is dan ook de reden dat dit jongentje of meisje bezig is met oefenen. Toch heel erg bedankt!