Hoe kan ik 25 nummers van PI onthouden? Ik weet er nu 8.

Ik wil graag 25 nummers van PI onthouden! dan kan ik mijn familie verbazen, maar kan iemand me vertellen of laten zien hoe?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
3. (14159) (26535) (89793) (23846) (26433) En misschien vind je dit ook handig:
3. (14 15 9) (26 5 35) (89 7 93) (23 8 46) (26 4 33)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Oh, als jij al met 25 cijfers onthouden je familie al kan verbazen, dan zal ik maar niet zeggen wat ik mijn chihuahua en ara heb geleerd om een shock&awe binnen mijn familie te veroorzaken...
Erna55
7 jaar geleden
Er zijn ezelsbruggetjes die je kunnen helpen, wanneer je beter woorden dan getallen kunt onthouden.
http://www.wiskundemeisjes.nl/20060314/how-i-wish-i-could-recollect-pi-easily-today/
kierkegaard47
7 jaar geleden
Of in rijmvorm: Wie π voor 't eerst optekende
en daarna nacht aan nacht geplaagd berekende,
schreef natuurlyk vel na vel.
Nochtans, arme fanaat
(ja, ietwat laat)
met een computer kun je sneller benaderen,
jawel!" Geeft op deze manier de eerste 30 decimalen, (de y of ij in natuurlijk moet wel als 1 letter genomen worden)

Het beste antwoord

Groeperen is de boodschap

Volgens sommigen kan het groeperen van cijfers u al een flinke stap vooruit helpen om ze van buiten te leren. Dat kan in reeksen van 2, 4, 6 of 10 cijfers. Wanneer u een reeks vergeet, kunt u steeds denken dat het “die na reeks x” was.

Gebruik uw verbeelding

Een handigere manier om een hele hoop cijfers van buiten te leren, lijkt het gebruik van verbeelding te zijn. Dat leerde ook Tom Waes voor een aflevering van “Tomtesterom”. De tv-presentator wou hoogbegaafd worden en trok naar achtvoudig wereldkampioen memory Dominic O’Brien.

De Brit gaf Waes een uur om honderd cijfers na de komma van pi van buiten te leren. Dat moest hij doen door de bewuste getallen te koppelen aan voorwerpen of plaatsen in zijn eigen huis en zo een gepersonaliseerd parcours af te leggen in zijn hoofd. Niet zonder succes.
fremar
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Geen kinderen in mijn klas kennen Pi, alleen ik, dus groeperen... nee.