Zijn wij Nederlanders uit zuid europa weg gejaagd in het verleden?

Ja ik ben absoluut geen racist : maar ik bedoel de vraag meer antropologisch in de historische context....

Middas Dekkers die stelt dat de ijsbeer vroeger weg gejaagd is door de bruine beer en dat hij zodoende op de ijsvlaktes woont waar alls nat en koud is....

Nu is mijn idee ook een beetje dat frankrijk net ietsje prettig is dan Nederland voor de mens : net ietsje minder modder en regen en vaak begint de lente daar ook vroeger als in Nederland....

Is het fout om te denken dat Nederlanders vroeger daar weg gejaagd zijn ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

het klimaat en de seizoenen zijn stukker beter daar alleen de fransen die hebben de mentaliteit van een schoenzool en jagen elk jaar mensen weg daarmee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja, dat is fout om te denken.
Er zijn geen Nederlanders weggejaagd daar, want er bestonden geen Nederlanders in die tijd.
AWM
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ten eerste : wij hebben veel buitenlanders in de familie ( dit om mjzelf te verklaren in deze ) maar de Nederlander bestaat wel degelijk als ras zijnde : de spanjaarden hebben immers zwart haar ( wat bij de dieren vaak reden is tot conflict ) en bijv de fransen hebben hun eigenaardige taal die zoveel afwijkt van de hollandse taal..... Er bestaat toch wel zoiets als het franse volk ( ras? )
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er bestaan geen rassen bij de mens, ik heb je daar al eerder op gewezen, dit is klinkklare onzin.