Wat is het wetenschappelijk antwoord op de bijzondere activiteiten van de Shaolin monniken?

Toegevoegd na 3 uur:
Ik doel eigenlijk meer op het feit dat deze technieken bijna iets 'Godelijks' hebben en de wetenschap wellicht met de mond vol tanden staat.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

De wetenschap hoeft geen antwoorden te geven, maar probeert verklaringen te vinden.
De monniken gebruiken een eeuwenoud middel om hun zintuigen te beïnvloeden: meditatie.
Hier wordt het uitgelegd:
FILMPJE! (van Discovery Channel)

Toegevoegd na 2 uur:
Naar aanleiding van je toevoeging: In het filmpje van Discovery wordt een uitleg gegeven. Er is daarbij geen aanwijzing dat het iets of bijna iets goddelijks is.
AWM
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik denk dat je dit eens moet bekijken... pure Chi.
http://www.youtube.com/watch?v=FVq0HdiM-Ok

De wetenschap is ook vertegenwoordigd door de Highspeed Camera in bijvoorbeeld discovery's Time Warp. Die moet je absoluut eens zien!