Nederlanders begonnen blijkbaar al vroeg met bruggenbouwen, daardoor kergen ze een voorsprong op anderen. Als je eenmaal een naam hebt opgebouwd, kan die lang doorklinken zonder dat iemand op het idee komt om na te gaan of die naam nog steeds klopt.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Wanneer ben je de beste?
Nederlanders zijn niet de beste bruggenbouwers. Alle beroemde bruggen zijn niet door nederlanders gebouwd. Ik noem er een paar:
Australië, Sydney Harbour Bridge, Sydney

Denemarken, Grote Belt Brug, tussen Halsskov op Zeeland (Denemarken) en Knudshoved op Funen
Öresundbrücke, brug over de Sont van Kopenhagen naar Malmö in Zweden

Duitsland, Römerbrücke, Trier

Engeland, Tower bridge, Londen - Severn Bridge tussen Engeland en Wales

Italië, Brug der zuchten, Venetië - Rialtobrug, Venetië - Ponte Vecchio Florence

Verenigde Staten, Golden Gate Bridge, San Francisco - Brooklyn Bridge, New York

Zwitserland, Kapellbrücke, Luzern, een volledig overdekte houten brug
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nederlanders zijn geen goede bruggenbouwers:
Aan bovenstaande lijst kun je ook nog de beroemde bruggen van:

Hong Kong
Frankrijk
Denemarken.

toevoegen. Nederland is niet bekwaam om een van de hier en hierboven genoemde bruggen te bouwen.

‘Goede bruggenbouwers’ is nationalistische en opschepperige prietpraat. Net zo als Nederlandse onderwijs is zo goed of de gezondheidszorg in Nederland is zo goed of het sociale vangnet is zo goed.

Walgelijke zelfoverschatting allemaal, aan en door onnozele mensen vertelt.

Nederland heeft helemaal geen bruggen gebouwd die een beetje in de buurt komen van echte hoogstandjes. Zoek maar eens de Stonecuttersbridge op in Hong Kong, of de laangste ter wereld brug (50 Km) die Hong Kong met Macao verbindt.
Zoek in Wiki het Milau viaduct op of de prachtige brug in NW Frankrijk.
Nederland heeft niets wat daar zelf een miniatuur kan worden genoemd.

Dit is natuurlijk wel tegen het zere been van nationalistische minnetjesgevers. Dus ga je gang en laat je kennen.