Hoelang kan je ongeveer achter elkaar door leren?

Site's zeggen dat je een bepaalde tijd echter elkaar goed kan leren en dat je na die tijd pauze moet nemen en daarna het leren weer moet hervatten.

Nu is mijn vraag: Hoelang kan je dan achter elkaar doorleren (zonder pauze)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
21.7K

Antwoorden (7)

dat verschilt per persoon, over het algemeen kan aangeraden worden, een uur leren, half uur pauze. maar goed, hierin speelt ook de motivatie mee, kan iemand makkelijk leren of niet, en meer van dat soort zaken.

Toegevoegd na 2 minuten:
als je bedoeld hoe lang iemand maximaal achter elkaar door kennis kan vergaren, dan denk ik ongeveer 16 uur. bij een proef waarbij mensen zo lang mogelijk wakker bleven, verloren de meeste mensen na 14 tot 16 uur het concentratievermogen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uit eigen ervaring zeg ik: 20 minuten en dan een korte pauze, paar minuutjes, en dan weer door. Dat moet een jong mens toch wel een tijd kunnen volhouden, zeker als er een proefwerk of hoe-dat-dan-ook-tegenwoordig-mag-heten, dreigt. Hieronder iets wat ook wel leerzaam kan zijn. Ook info over de studeertijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
nah ik leer altijd 2 uur achter elkaar en ik kan de stof nogsteeds wel goed onthouden sterker nog meestal als ik 2 uurtjes of zo leer dan onthoud ik bijna alles
is verschillend,,soms kan ik 2 uur leren en ben dan helemaal op,,maar als ik echt iets heeel interessant vind dan kan ik goed n dag (24 uur) bezig zijn met informatie tot me nemen,,ik neem dan geen pauzes,,zodra ik een pauze neem wordt ik moe,,als ik door blijf gaan,blijft mn drive,,
hoe meer "ontdekkingen" dat ik dan doe,hoe groter de passie wordt om nog meer te komen weten...stoppen is dan wel t laatste waaraan ik denk :D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ongeveer 15 minuten. Dan is de koek op, en moet je even wat anders doen. Microbreaks zijn nodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is beter om max. 30 minuten te leren en dan 10 min. iets te doen waarbij je je hersenen niet hoeft te belasten. Dus lekker naar buiten, iets drinken of eten enz.

Twee sessies van 30 min. met 10 min. pauze en dan een langere pauze. Vervolgens weer twee sessies. Dan onthoudt je het best.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mijn leraa zei vroeger 25 leren 5 min ontspannen en dat 2 uur lang

sóchtens leren is het beste trouwens
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gemiddeld is dat 3 uur.