Is het waar dat als je denkt dat je het warm of koud hebt dat je het dan ook echt warmer of kouder krijgt?

Ik weet dat er vroeger altijd tegen mij gezegd werd dat ik niet moest denken dat ik het warm had als het warm was, en hetzelfde als ik het koud had, niet moest denken dat ik het koud houd.

Is dit met alles zo?

Als je iets gaat denken dat je hersens dan iets doen waardoor datgene juist wel gebeurd? Bijvoorbeeld als ik denk dat ik misselijk ben, dat ik ook echt misselijk wordt?

Hoe zit dit in elkaar? Of is dit allemaal maar een fabeltje?

Weet jij het antwoord?

/2500

als je ergens aan denkt, ga je je erop focussen. Als je denkt dat iets pijn doet, voel je dat meestal ook. Terwijl je ook wel eens een blauwe plek hebt en die pas later ontdekt. Je wist niet dat die er zat, je focuste je er niet op, en je voelde het niet (natuurlijk is dit ook afhankelijk van de plek) Als je ergens jeuk hebt en je denkt er continu aan, jeukt het ineens veel erger, terwijl dat misschien niet echt zo is. Zo is het met alles, dus ook met warmte en kou. Zoek goede afleiding (en houd je rustig met dit warme weer!)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100