Kan dit de as van de vulkaan zijn geweest?

Op de dag dat het luchtruim werd gesloten i.v.m. de aswolk vanuit IJsland, trof ik een roestbruine/zwarte laag stof op mijn auto aan.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (8)

Ja dat is heel goed mogelijk!
Ook zand uit de Sahara vind je weleens terug op je karretje;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat is zeker goed mogelijk.

Ik heb zelf mij auto dit weekend door de wasstraat gehaald. Ik denk dat iedereen zijn auto moet (laten) wassen en het bonnetje naar IJsland sturen, volgens mij krijgen we nog geld van ze...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar sluit ik me bij aan +1
Als je op zo'n 10 km hoogte hebt gereden is dat zeer goed mogelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha +1 =)
Zoals je het beschrijft is het bijna zeker stuifmeel van bomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik hoorde vanochtend op de radio dat het as pas vandaag neer kan komen dus het lijkt me niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
er zijn mensen die denken het geroken te hebben,inclusief mezelf.dus ik geloof wel dat t kan.jammer dat je niet wat van die stof in een zakje hebt gedaan en naar een lab. hebt gestuurd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee. As van de vulkaan is lichtgrijs en komt pas naar beneden als het regent. Het roestbruine tot zwarte spul op jouw auto is vrijwel zeker stuifmeel (pollen) geweest. Hatsjoe!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, haha, ik had het even moeten opsnuiven :lol:
ja de aswolk gaat ook over nederland dan heeft de wind da dus gedaan.