Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wanneer je in de douche staat, is hard lawaai dan nog schadelijk?

Wanneer je bijvoorbeeld in de douche staat en je zet de radio heel ergd hard, maar je kan de radio toch niet meer zo goed horen door het water die langs je oren neervalt, is het harde lawaai van de radio dan nog schadelijk vor je oren ? ( hetzelfde met een haardroger, je zet de radio heel hard maar door de haardroger aan je oor hoor je dit harde geluid niet meer zo hard, maar is geluid dan wel nog schadelijk?)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Ja, dat is nog steeds schadelijk. De douche/haardroger maakt al een hoop herrie, daar gaat de radio dan nog overheen. Ik denk dat een douche minder hinderlijk is (en dat de radio dus minder hard hoeft = minder schadelijk is) dan een haardroger.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is nog steeds zo schadelijk, maar uiteindelijk NIET echt schadelijk. Dan zou je namelijk moeten beweren dat douchen/haardrogen schadelijk is voor je gehoor.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, ik beweer dat het geen "verzachtende omstandigheid" is dat die radio alleen maar zo hard staat omdat je hem anders niet hoort onder de douche/haardroger. Te hard = te hard.
Ik beweer NIET dat die douche/haardroger zélf schadelijk is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een haardroger kan wel degelijk schadelijk zijn voor je gehoor. Het hangt ervan af hoeveel herrie het ding maakt. Sommige gaan tot 80-90 dB en dat is na 2-10 uur schadelijk voor je gehoor. Je komt er dus mee weg dat je meestal maar relatief kort blootstelt aan die herrie. Zou je het elke dag, met een haardroger van 85 dB, een half uur doen, dan zou je binnen een maand al schade hebben en een jaar later al echt last ervaren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@haabee
Let op de plaats in mijn laatste zin waar het woordje "NIET" staat. Dat staat achter "beweer" en niet voor "schadelijk"!
De vragensteller wil volgens mij alleen maar weten of een te harde radio minder erg is als er ander hard lawaai is. (Alsof je dat lawaai mag aftrekken van het radiolawaai, zodat er minder radio-herrie overblijft.) En het antwoord blijft dus: Nee, daar wordt de radio niet minder schadelijk door.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waar het woordje NIET staat maakt dan niet uit. Verder mogen we hier in de reacties best uitweiden over het e.e.a. Ik geef niet voor niks geen ander antwoord. Er is geen ander antwoord.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing