Hoe is het met de ozonlaag?

Er was een gat in de ozonlaag en daar moesten we ons erg zorgen om maken.
Toch is er al een tijd weinig of niets meer in het nieuws over de ozonlaag.
Is het nu beter gesteld met de ozonlaag en hoor je er daarom weinig meer over of is het minder serieus als jaren geleden werd verteld?
Graag een goed onderbouwd antwoord.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij is met dat gat hetzelfde gebeurd als met de zure regen. Wat dat betreft is de volgende vraag misschien ook interessant, zeker het antwoord van Rota waarin hij nóg een verdwenen milieuprobleem noemt: http://www.goeievraag.nl/vraag/zure-regen-gebleven.16017
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik deel je mening. Bedankt voor de link.

Het beste antwoord

De ozonlaag en vooral het gat is zich al geruime tijd aan het herstellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een atrikel uit 2005, lekker recent, Zij/hij vraag hoe het nu met het gat is :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een agressief antwoord van zo'n mooie roos.
De meest artikelen dateren van deze tijd. Toch verwacht men dat het gat steeds kleiner wordt en in 2075 verdwenen zal zijn.
http://www.depers.nl/wetenschap/244787/Gat-ozonlaag-groter-dan-in-2007.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor de link. Ook al is het wat gedateerd, ik kan er veel uithalen.

Andere antwoorden (1)

Met de ozonlaag is het onveranderd slecht, als men nu drastische maatregen zou nemen duurt het nog 50 tot 100 jaar voor die hersteld is.