wat voor soorten hoogleraren zijn er eigenlijk, wat is faculteitishoogleraar bijvoorbeeld?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3K

Het beste antwoord

gewoon hoogleraar: voltijds hoogleraar benoemd door faculteit voor bestuurlijke taken en onderwijs

buitengewoon hoogleraar: deeltijds gewoon hoogleraar

bijzonder hoogleraar: deeltijds hoogleraar betaald door andere instantie dan universiteit

persoonlijk hoogleraar: hoogleraar benoemd op persoonlijke titel, leerstoel wordt na vertrek persoon niet opgevuld

universiteitshoogleraar: hoogleraar vrijgesteld van bestuurlijke taken en/of onderwijs

akademiehoogleraar: tijdelijk aangesteld hoogleraar door KNAW

http://nl.wikipedia.org/wiki/Hoogleraar

faculteitshoogleraar: hoogleraar die binnen de faculteit de integratie van de verschillende departementen bewaakt/bevorderd
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wat jij bedoeld is een taak op een universiteit zijn verschillende functies die vervult moeten worden die worden ingevuld door een hoogleraar. Daar voegen ze dan de naam van de functie aan toe,
Een hoogleraar is een Dr. Doorgaans is de hoogste graad die aan een universiteit wordt toegekend, die van doctor. In Nederland is een hoogleraar gerechtigd de titel professor te voeren.