Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kan ik me goed concentreren als ik lees?

als ik lees zit ik in een rustige plek waar geen lawaai weten jullie misschien hoe je dan goed kunt concentreren?

Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (6)

Door helemal op te gaan in het gelezene,zodat je doof voor je omgeving bent!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Met lezen is het zo dat je door niets afgeleid mag worden. Het is vervelend om een stuk nogmaals terug te lezen, doordat je gestoord werk. Ligt er ook aan wat voor soort lezer je bent. Ik ben tijdens lezen heel makkelijk afgeleid en lees dus het boek "2x". Lekker op de bank, tv uit, niemand die je stoort en dan zou ik een boek van begin tot eind zo uitgelezen hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Het ligt eraan wat je leest en waarvoor het is. Misschien nog wel belangrijker is wat voor 'opname-stijl' jij hebt. Als je visueel bent ingesteld, dan neem je informatie het beste op door te lezen of door een film te zien ofzo. Als je auditief bent ingesteld, dan leer je het beste door naar iemand te luisteren. Als je dus moet studeren en je bent auditief ingesteld, spreek de lesstof dan in op een bandje en luister het af. Of vraag iemand om de tekst hardop te lezen. Als je visueel bent ingesteld, maar toch moeite hebt om je te concentreren, vraag je dan af wat je prettig vindt: muziek of niet, liggen, zitten, rondlopen terwijl je leest? Misschien kun je je beter concentreren als je weet dat je later 'overhoord' wordt?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
op de wc zitten en gefocust op de letter blijven
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Met jezelf afspreken dat je telkens een hele bladzijde (of een ander aantal) moet lezen, voor je je weer af laat leiden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
+1 ; inderdaad niet te grote doelen stellen.
Je kunt je beter concentreren op de tekst met de tangerine technique.
Plaats een denkbeeldig mandarijntje aan de bovenkant van je achterhoofd en lees als het ware vanuit die positie. Je kunt je ook voorstellen dat je achter jezelf staat en over je eigen hoofd leest.
Op die manier verander je je focuspunt en is het lezen een stuk makkelijker dan rechtstreeks turen met je ogen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing