Is er verschil tussen gedestilleerd water en het regenwater dat uit de lucht valt van het Amazone regenwoud?

Uitgaande dat er nog geen industriële revolutie heeft plaats gevonden en dat de druppels worden opgevangen in een steriele glazen kom zonder dat de druppels in aanraking zijn gekomen met het bladerdek van de Jungle.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
6K

Het beste antwoord

Ja, er is verschil. Regendruppels ontstaan uit wolken. Wolken bestaan uit water of ijskristallen die zijn gecondenseerd rond een klein stofdeeltje (aerosol). Ook tijdens het vallen pikken regendruppels deeltjes op. Regenwater minder zuiver dan gedestilleerd water.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
maar we gingen er vanuit dat het milieu niet vervuild is door de mens en we zitten midden in de jungle dus ook geen last van brandhaarden.
De lucht is schoon.
Welke deeltjes zou het regenwater dan moeten oppikken.
Zullen deze dan mineralen bevatten?
bamibal
9 jaar geleden
Zand kan zich over grote afstanden door de lucht verplaatsen. Maar ook vulkaanas/rook/etc. Het feit dat je midden in de jungle zit, maakt daarvoor weinig uit.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Brandhaarden zijn van alle tijden, daar heb je geen mensen voor nodig. Verder zweeft er ook van nature, zonder mensen, van allerlei stof van allerlei oorsprong door de lucht. Planten en dieren laten ook van alles lopen en vliegen of ze gaan dood en vergaan, vaak ook letterlijk tot stof. Dat komt allemaal in regen terecht, ook die in het Amazonegebied.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor uitleg