Als er een nieuw wapen word uitgevonden is het dan openbaar van wat dat dan precies is?

wat ik eigenlijk wil weten is de mogelijkheid van het bestaan van geheime wapens. want dat is toch ook wel heel eng.
niet dat ik enge vragen wil stellen hoor. maar ik wil het wel graag weten.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Bij defensie van een land is het van groot belang dat je mogelijke tegenstanders een stap voor bent. Een nieuw ontwikkeld wapen zal dus niet bekend worden gemaakt aan Jan en Alleman. iets anders is, als een wapen na ontwikkeling vrij te koop zal zijn ( al dan niet verlofplichtig). Er is dan een commercieel belang, bij de bekendheid van het nieuwe wapen.

Als het nieuwe wapen niet zo erg gevaarlijk is zoals een tasergun dan zetten ze het in de krant, als het echt gevaarlijk is zullen we het minder gauw weten.

Zo lang mogelijk geheimhouding, het is de beste verdediging. De vijand verrassen is de beste aanval. Dat hadden de Duitsers toch ook met hele nieuwe tanks.

Een wapen van dat kaliber kun je het best zoeken in nucliaire chemische of bacteriologische hoek. Van kernwapens is wel bekend wie ze heeft of zelf wie ze wil hebben en andere wapens zullen vanzelf opduiken als ze worden ingezet. Destijds de toma-hawk en de klusterbom om maar wat voorbeelden te noemen. Er worden wel steeds nieuwe dingen ontwikkeld die we misschgien vandaag de dag nog niet kennen maa rdie zaken worden niet uitgevonden om in een kluis voor de vijand geheim gehouden te worden dan sla je er de vijand toch liever mee om de oren.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100