Hoe herken je een sleur in je eigen leven?

Stel dat je op een dag ontdekt dat je leven een sleur is: waar let je dan op? Wanneer kom je tot een dergelijk besef?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Op het moment dat je 's morgens wakker wordt en al tot in detail weet hoe je hele dag gaat lopen en je daar eigenlijk geen trek in hebt.
Dan wordt het tijd voor een nieuwe uitdaging, een nieuwe hobby of desnoods alleen een nieuwe handtas, in elk geval effe IETS om het patroon te doorbreken.

Voor sommigen kan dat het veranderen van baan zijn, of het zoeken van een nieuwe hobby. Anderen moeten misschien meer en constructievere dingen gaan veranderen in hun leven. Maar ook heel kleine dingetjes, zoals een paar gezellige avonden met je partner of een nieuw project in huis kunnen je leven weer een hele tijd een flinke boost geven.

In elk geval is het je eigen perceptie en ook je eigen taak om er iets van te maken. Meestal betekent sleur dat je meer tijd om handen hebt dan je kunt invullen ; zodra je elke dat eigenlijk tijd te kort komt om alles te doen wat je wilt, is er van sleur geen sprake. Moet je werkelijk een paar uur internetten of kruiswoordpuzzels maken of strijken om je dag door te komen, dan is het echt de hoogste tijd voor een nieuwe uitdaging.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Als alles op de automatische piloot gaat, zonder emotie of aandacht. Dan zit je in een sleur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je je bijna dagelijks afvraagt; 'Moet ik nu alweer naar m'n werk?' 'Is dit nou alles in mijn leven?' 'Waar doe ik het allemaal voor?' enz.

Als je niet meer geniet van de dagelijkse bezigheden maar ze meer als last ziet. Dat je uit wilt breken maar niet meer weet hoe.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je je dit soort dingen gaat afvragen dan lijkt het er sterk op dat je in een sleur zit... Hoe kan het leven ooit een sleur worden... De natuur is momenteel zo mooi, alles breekt open en loopt uit, hoe kun je dat als een sleur ervaren?

Als het leven een sleur is, dan let je dus nergens op, dan gaat alles als een sleur aan je voorbij...

Je komt pas tot het besef als je depri bent... Dus als je bijna niet meer kunt deelnemen aan dat wat het leven waardevol maakt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
En als je dag en nacht op GV zit, is dat een sleur?
Sleur, het heeft zo'n negatieve klank, maar soms kan het heerlijk zijn en heb je het ook even nodig. Na hectische perioden in je leven is het goed om alles even een tijdje te doen zonder er bij na te denken.
Dus het hangt helemaal af hoe je de sleur ervaart.
Voel je jezelf een soort grijze muis die de dag door hobbelt zonder veel diepte maar vooral hoogte punten, ja dan is het tijd om er iets aan te doen.
Denk je van : hèhè even geen rare dingen, geniet ervan, en kom tot rust.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je geen zin meer hebt in de dagelijkse dingen.
En dat niet een keer, of af en toe, maar regelmatig en vaak.

Iemand kan heel gelukkig zijn met een dagelijkse routine, die zal dat geen sleur noemen.
Iemand die door zijn handicap niet van zijn kamer kan komen, maar daar niet ongelukkig door is, noemt dat ook geen sleur.

Je herkent het dus als je baalt van wat er iedere dag op je af komt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Werken slapen tv kijken en weer slapen is een dagelijkse sleur van mij,maar soms kun je niet anders,als je in het weekend die sleur maar doorbreekt ,dat is essentieel