Wat bepaalt of iemand een alfa of een bèta wordt/is?

De één kan veel beter talen leren.. ...de ander de moeilijkste wiskundige formules oplossen.. ;-)

Wat bepaalt nou of iemand alfa of bèta wordt? Is het een genetische aanleg of heeft het te maken met interesse/opvoeding/omgevingsfactoren?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Je 'wordt' heel vaak waar je goed in bent. Als jij goed bent in een talen, vindt je het leuk om talen te leren. Als je heel erg je best zou doen om talen te leren en het blijft stumperen dan geef je het snel op.
Voor een groot deel zijn je talenten erfelijk bepaald en ontwikkel je ze verder door opvoeding en interesse.
Het is dus vooral genetische aanleg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je verleden en afkomst bepaalt dat... Je interesse is naar mensen of NIET naar mensen, dat vertaalt zich in alfa of beta...