Nou wat een duidelijkheid:

Kanibaal
1) Antopofaag

Antopofaag
1) Kanibaal
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Kannibalen zijn mensenetende mensen.

Toegevoegd na 36 seconden:
of nog specifieker mensenVLEESetende mensen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ook dieren kunnen kanibaal zijn
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en wat eet een vegetarische kannibaal dan? de groenteman? ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kannibalen zijn per definitie nooit en te nimmer vegetarisch.
Dan hadden ze wel vegebalen geheten.
Het is een atractie in de Efteling, en tevens de naam van een pogroep.

Toegevoegd na 35 seconden:
Het is een atractie in de Efteling, en tevens de naam van een popgroep.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Monsieur Cannibale
http://nl.wikipedia.org/wiki/Monsieur_Cannibale
Kannibalisme is het eten van individuen van dezelfde soort, bijvoorbeeld mensen die mensen eten (ook antropofagie genoemd; van het Griekse anthroopos ("mens") en de stam phag- ("eet")), of honden die honden eten.

Er kan een onderscheid worden gemaakt tussen sacraal kannibalisme, met een meer symbolisch of ritueel karakter, en profaan kannibalisme, waarbij mensenvlees puur als voedsel wordt gezien. De term wordt ook in overdrachtelijke zin gebruikt, wanneer een onherstelbare machine (bijvoorbeeld een auto) gesloopt wordt om aan reserveonderdelen voor een soortgelijke machine te komen.

Het woord kannibaal is waarschijnlijk ontleend aan het Spaans, waar het als canibal voorkomt. Dat kan een verbastering zijn van het woord caribal (bewoner van de Cariben, aan wie kannibalistische gewoonten werden toegeschreven) en can (Galicisch voor 'hond'). Samuel Purchas beweert echter in Hakluytus Posthumus (Volume XIV, 1905: 451) dat kannibaal "moedig man" betekent in de Caribische taal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een kannibaal is een persoon met de hoogst haalbare culinaire onderscheiding ter wereld. Personen met een kannibalen status zijn de enige mensen ter wereld die het recht hebben te genieten van gerechten met mensenvlees, dit maakt ze echter gevreest en ongelieft onder de voedselgroep mensen, vandaar dat kannibalen hun status vaak geheim houden en teruggetrokken leven.

Gewoontes en kenmerken
Kannibalen eten graag mensenvlees. Dat is duidelijk, Echter de kenmerken van een kannibaal zijn divers, maar bevatten (als je erop let) toch snel herkenbare trekjes. Kannibalen zijn teruggetrokken mensen met toch een groot sociaal vermogen, dit maakt dat de kannibaal uit de schijnwerpers blijft maar toch makkelijk zijn prooi delicatesse kan lokken. Natuurlijk is niet iedereen met deze eigenschap een kannibaal, ze moeten ook kaal of lelijk zijn, en de meesten dragen geen (Jan-smit?)onderbroek maar een lendedoek. Ken je dus lelijk en terug getrokken mensen met een lendedoek die WEL sociaal zijn, dan is het geen nerd maar een kannibaal. Verdere informatie die door uitgrondige bestudering, observatie en volksonderzoeken is vergaard maakt duidelijk dat veel kannibalen graag raar om hun lippen likken en regelmatig een dwangbuis dragen die ze af en toe combineren met een muilkorf. Ook is de kannibaal ironisch genoeg vaak te vinden bij de rauwkost. Kannibalen houden namelijk van rauw voedsel, zowel vlees als groenten. Kent u dus mensen die niet alleen sociaal teruggetrokken zijn maar ook veel american filet en groenten kopen dan is de kans groot dat u met een kannibaal te maken heeft.

Sommige kannibalen hebben buiten al deze kenmerken een huisdier. Dit huisdier is herkenbaar aan zijn felgele/blauwzwarte uniform, badge en stroomstok. Deze loopt noot verder dan 3 meter bij de kannibaal vandaan. Met een aaibaarheidsgraad van 0 op 10 is dit dier niet erg vriendelijk, maar zolang je ze niet aanraakt doen ze ook niks bij jou.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
koppensnellers.